ترامپ مدعی مقابله با شرایط وخیم کرونا در آمریکا شد، ممنوعیت مهمانی های خصوصی 25 نفره در آلمان

به گزارش اسلیم فا، در حالی که در آمریکا شاهد سیر صعودی ابتلا به کرونا هستیم، رئیس جمهور این کشور مدعی شد دولتش توانسته است فرایند شیوع این ویروس را مهار کند.

ترامپ مدعی مقابله با شرایط وخیم کرونا در آمریکا شد، ممنوعیت مهمانی های خصوصی 25 نفره در آلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، طبق آمارهای رسمی منتشرشده در وب سایت ورلدومیترز (worldometers)، تا به امروز 24 میلیون و 651 هزار و 278 نفر به کروناویروس مبتلا شد ه اند و 836 هزار و 57 نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین 17 میلیون و 107 هزار و 575 نفر بهبود یافته اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار گرفته است.

در برزیل رکورد 3 میلیون و 764 هزار و 493 نفری ابتلا به کرونا ثبت شد و این کشور در جایگاه دوم کشورهای جهان قرار گرفت. هند با 3 میلیون و 392 هزار و 295 نفر در رتبه سوم، روسیه با 980 هزار و 405 نفر در جایگاه چهارم و پرو با 621 هزار و 997 نفر در جایگاه پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در جهان قرار دارند.

10 کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا

دولت های مختلف تلاش می کنند هم زمان با افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشورهایشان، با اقدامات پیشگیرانه بیشتر مانع از بروز موج دوم شوند.

ابتلای 9 هزار دانش آموز آمریکایی به کرونا با بی تدبیری ترامپ

ادعای ترامپ خوش خیال!

همه گیری گسترده ویروس کرونا در حدود 6 ماه گذشته بیش از 180 هزار آمریکایی را به کام مرگ کشانده و این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته(پنجشنبه) بدون استفاده از ماسک برای حدود یک هزار نفر که بی توجه به رعایت مقررات بهداشتی گردآمده بودند، مدعی موفقیت دولتش در مبارزه با بیماری کووید-19 شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا

مارگارت کیمبرلی، نویسنده آمریکایی و فعال حقوق سیاه پوستان گفت: ترامپ صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد. او آدمی بیمار و مملو از نفرت و تعصب است که به درمان و مشاوره نیاز دارد.

موج نارضایتی از شیوه مبارزه با شیوع کرونا از سوی دولت ترامپ در حالی است که آمریکا به بدترین کشور در مواجهه با این ویروس تبدیل شده است.

تدابیر سخت گیرانه در اروپا

در اروپا کشورهای مختلف از بیم بروز موج دوم شیوع کرونا در کشورهایشان تدابیر سخت تری اتخاذ کرده اند. در فرانسه و در سراسر پاریس، پایتخت این کشور پوشیدن ماسک در مکان های عمومی اجباری شده است.

افزایش شیوع کرونا در پاریس

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه گفت دولتش باید برای جلوگیری از موج دوم کرونا در این کشور سریع اقدام کند.

در آلمان در حالی که میزان ابتلا به ویروس کرونا رو به افزایش است، قرار شد تعداد افراد در میهمانی های خصوصی به حداکثر 25 نفر محدود شود و ممنوعیت گردهمایی های بزرگ نیز تا خاتمه سال تمدید شود.

تمدید و افزایش محدودیت ها در آلمان در حالی است که قرار بود ممنوعیت تجمعات بزرگ در آلمان دو ماه دیگر خاتمه یابد.

در همین حال دولت آلمان جریمه 50 یورویی برای افرادی که ماسک نمی پوشند در نظر گرفته است.

وزیر بهداشت روسیه اظهار داشت: سه واکسن دیگر هم اکنون در حال ثبت شدن است. این واکسن ها نتیجه تحقیقات داخلی و خارجی است که البته تولید آن ها در روسیه انجام خواهد شد.

شیوع کرونا در ترکیه

فخرالدین کوچا، وزیر بهداشت ترکیه گفت: در 24 ساعت گذشته 26 نفر جان خود را بر اثر ویروس کرونا از دست دادند و از 106 هزار و 111 آزمایش گرفته شده یک هزار و 491 مبتلای جدید شناسایی شده است.

به این ترتیب آمار کل جان باختگان بر اثر کرونا به 6 هزار و 209 نفر و آمار مبتلایان نیز به 240 هزار و 794 نفر افزایش یافته است.

فرایند صعودی کرونا در هند و کره جنوبی

هند از ثبت بیش از 75 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در یک روز خبر داده که بالاترین میزان در این کشور از زمان آغاز این همه گیری تا به امروز است.

در حال حاضر هند بیش از هر کشور دیگری شاهد تعداد روزانه مبتلایان جدید است.

شمار مرگ ومیر روزانه هم در این کشور پرجمعیت از یک هزار نفر فراتر رفته است. آمار کل قربانیان کووید-19 در هند به بیش از 60 هزار نفر رسیده است.

کره جنوبی که موج نخست کرونا را با موفقیت مهار کرد، شاهد بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا در یک روز در نزدیک به 6 ماه گذشته بوده است.

441 مورد جدید ابتلا در یک روز در این کشور ثبت شده است. بیشتر مبتلایان در سئول، پایتخت و اطراف آن گزارش شده است.

4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1252

به "ترامپ مدعی مقابله با شرایط وخیم کرونا در آمریکا شد، ممنوعیت مهمانی های خصوصی 25 نفره در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ مدعی مقابله با شرایط وخیم کرونا در آمریکا شد، ممنوعیت مهمانی های خصوصی 25 نفره در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید