تعداد کشورهای تأیید کننده واکسن اسپوتنیک روسیه به 50 رسید

به گزارش اسلیم فا، با ثبت واکسن اسپوتنیک-وی در سه کشور نایروبی، کنیا و مراکش، تعداد کشورهایی که مجوز استفاده اضطراری از این واکسن روسی را صادر نموده اند، به 50 کشور افزایش یافت.

تعداد کشورهای تأیید کننده واکسن اسپوتنیک روسیه به 50 رسید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه خاطرنشان کرد که واکسن اسپوتنیک-وی علیه ویروس کرونا در جمهوری نایروبی هم به ثبت رسید، بدین ترتیب، این واکسن روسی تا به امروز در 50 کشور دنیا مجوز استفاده اضطراری را دریافت نموده است.

طبق این اطلاعات، پیش از این نیز اعلام شده بود که واکسن اسپوتنیک روسیه در کشورهای کنیا و مراکش نیز به ثبت رسید.

واکسن اسپوتنیک-وی فراوری شده در روسیه تا به امروز در 50 کشور دنیا در تمامی قاره ها ، از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا - مجارستان و اسلواکی، مجوز استفاده برای جلوگیری از شیوع عفونت کرونا بدست آورده است.

پیش از این معین شده بود که واکسن اسپوتنیک-وی روسیه با پیشی دریافت از واکسن آمریکایی فایزر، در رده دوم دنیای از لحاظ تعداد کشورهایی که استفاده اضطراری از آن را تأیید نموده اند، قرار گرفته است.

واکسن اسپوتنیک-وی که توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه گامالیا و با همکاری وزارت دفاع این کشور فراوری شده، نخستین واکسن به ثبت رسیده علیه ویروس کرونا در دنیا است که در تاریخ 11 آگوست سال 2020 (21 مرداد) از سوی وزارت بهداشت روسیه ثبت شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1658

به "تعداد کشورهای تأیید کننده واکسن اسپوتنیک روسیه به 50 رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد کشورهای تأیید کننده واکسن اسپوتنیک روسیه به 50 رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید