تغییر استراتژی رستوران داری در ایران

به گزارش اسلیم فا، اولین گردهمایی و پنل تخصصی صنعت رستوران به انگیزه تدوین استراتژی و برنامه های برندینگ برگزار می شود.

تغییر استراتژی رستوران داری در ایران

محمود مطلبی، مجری گردهمایی و پنل تخصصی صنعت رستوران گفت:

امروز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه، پردیس دانشگاه تهران میزبان فعالان صنعت هتلداری و رستوران داری کشور خواهد بود تا درباره نقش تدوین استراتژی و برنامه های برندینگ در توسعه و رشد بازار رستوران و فست فودها و همچنین اهمیت رستوران های ارتقادهنده سلامت در توسعه بازار و برند هم اندیشی و نقشه راه اولیه ای ترسیم شود.

او معتقد است که این همایش یک جرقه کوچک برای آغاز نظام مند شدن صنعت رستوران داری در کشوری است که قصد دارد شمار گردشگرانش را افزایش دهد.

مطلبی، به انگیزه ای که مسبب برگزاری این گردهمایی و یا برگزاری کارگاه های آموزشی دیگری در این خصوص شده است، اشاره کرد و افزود که صنعت رستوران در ایران بسیار بکر است که برخلاف صنعت گردشگری تا به امروز در آن فعالیت عملی نشده است. با آن که غذا مساله مهمی در زندگی روزمره ما ایرانی ها به شمار می آید، اما نسبت به آن نوعی بی تفاوتی داریم و عمیق با این صنعت که در دنیا لوکس، متنوع و پیچیده است، برخورد نمی کنیم.

او سپس به تنوع اندک محصولات رستوران های ایرانی اشاره کرد و گفت که در ایران اگر به 50 رستوران بروید دقیقا 50 منوی مشابه مشاهده می کنید، در حالی که بعید است در ایتالیا، چین و یا سایر کشورها در دو رستوران نزدیک به هم، دو منو مشابه ببینید.

مطلبی ارتقای منو غذایی در رستوران های ایرانی، به عنوان کشوری با قدمت تمدنی و تاریخی را مهم ترین هدف این گردهمایی و پنل های تخصصی آن که در ادامه برگزار خواهد شد، دانست و اعلام نمود که در حال حاضر بخشی برای تحقیق و توسعه در یکی از دانشگاه های علمی و کاربردی ایجاد شده که پژوهش بر منوهای تاریخی را آغاز کرده و به فهرستی از دسرهای هخامنشی و غذاهای صفوی دست یافته است، پیرو آن به زودی کارگاه های آموزشی برای غذای استان سمنان و کردستان و سایر استان ها برگزار می شود تا استفاده از غذاهای بومی در محیط های رستورانی و هتلی توسعه یابد.

او در عین حال به مقاومت رستوران ها برای تغییر محتوای غذایی با توجه به برخی محدودیت ها، اشاره کرد و گفت:

ما نمی توانیم آن ها را مجبور به تغییر کنیم، برای همین موضوع تدوین استراتژی و برندینگ را در رستوران ها با طرح این چالش که اگر می خواهید مشتری بیشتری توأم با تنوع غذایی و ارتقای خدمات و سلامت داشته باشید، چه باید کرد، مطرح کرده ایم تا خودشان به این نتیجه برسند که اکنون وقت تغییر است.

گردهمایی و پنل تخصصی صنعت رستوران سه شنبه 28 اردیبهشت ماه از ساعت 15 تا 17 با سخنرانی افرادی چون امید قاضی دکتری مدیریت کسب و کار از دانشگاه بوردو فرانسه، حامی خانی کارشناس ارشد برندینگ و مسعود مطلبی دکتری ارتقای سلامت دانشگاه شهید بهشتی و عضو مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی در موزه تاریخ علوم پزشکی پردیس دانشگاه تهران برگزار می شود.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2010

به "تغییر استراتژی رستوران داری در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر استراتژی رستوران داری در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید