فراوری روزانه 30 دستگاه تنفس مصنوعی توسط دانش بنیان ها

به گزارش اسلیم فا، دبیر مرکز طرح کلان ملی و فناوری معاونت علمی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور یک شرکت دانش بنیان خط فراوری خود را در ساخت و تجهیز دستگاه تنفس مصنوعی گسترش داده و روزانه 30 دستگاه ونتیلاتور فراوری و به وزارت بهداشت تحویل می دهد.

فراوری روزانه 30 دستگاه تنفس مصنوعی توسط دانش بنیان ها

پیمان صالحی دبیر مرکز طرح کلان ملی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درمورد فعالیت های شرکت های دانش بنیان و معاونت علمی در مواجهه با ویروس کرونا در کشور، گفت: شرکت های دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه های مختلفی از جمله فراوری ماسک های نانویی، کیت های تشخیصی، تهیه مواد ضدعفونی نماینده و ساخت دستگاه ونتیلاتور همکاری های بسیار چشمگیری انجام دادند.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه ستاد توسعه فناوری با وزارت بهداشت کاملا هماهنگ است اما برای ساخت تجهیزات یک بهره بردار و مسؤولی در کشور وجود دارد که باید برای فراوری و ارائه محصولات تاییدیه وزارت بهداشت را دریافت کند.

دبیر مرکز طرح کلان ملی و فناوری معاونت علمی اضافه نمود: برای فراوری کیت های تشخیصی معاونت علمی و ستاد بیوتکنولوژی با همکاری وزارت بهداشت فراخوانی دادیم و با توجه به درخواست های زیادی که داشتیم چند شرکت تایید شدند اما به دلیل تفاوتی که بین مکانیزم ساخت کیت ها وجود داشت با چند شرکت به صورت موازی قرارداد منعقد کردیم.

فراوری روزانه بین 50 تا 100 هزار ماسک توسط شرکت های دانش بنیان

صالحی در خصوص فراوری ماسک نیز گفت: بعضی از شرکت های دانش بنیان فراوری نماینده ماسک بودند ولی با توجه به بحران بوجود آمده این شرکت ها با حمایت معاونت علمی و فناوری تعداد خطوط فراوری را گسترش دادند و انواع و اقسام ماسک بنا بر احتیاج و کاربرد فراوری می نمایند.

وی یادآور شد: سفارش طراحی و فراوری چند خط فراوری ماسک به شرکت های دانش بنیان که دادیم و در حال حاضر یک شرکت داش بنیان 10 خط فراوری طراحی و ساخته است که روزانه بین 50 تا 100 هزار ماسک فراوری می نماید.

دبیر مرکز طرح کلان ملی و فناوری معاونت علمی ادامه داد: تشخیص نهایی بیماری کرونا توسط دستگاه های سی تی اسکن انجام می گیرد و شرکت های دانش بنیان داخلی داریم که قادر به ساخت این دستگاه هستند و با توجه به بحران ظرفیت فراوریشان را افزایش داده اند.

فراوری روزانه 30 دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) توسط شرکت دانش بنیان

صالحی افزود: افرادی که مبتلا به ویروس کرونا می شوند از عفونت ریه رنج می برند که این موارد باید در آی سی یو تحت نظر قرار بگیرند و به وسیله دستگاهی به نام ونتیلاتور بتوانند به راحتی نفس بکشند.

وی ادامه داد: چند سال قبل طرح کلان ملی را برای فراوری ونتیلاتور با یکی از شرکت های دانش بنیان داشتیم که این طرح با دریافت مجوز از وزارت بهداشت با موفقیت آغاز به فعالیت کرد و در حال حاضر این شرکت قرارداد جدیدی با وزارت بهداشت منعقد نموده و ظرفیت فراوری را افزایش داده تا روزانه 30 ونتیلاتور تحویل این سازمان بدهد.

توزیع مواد ضدعفونی نماینده رایگان توسط شرکت های دانش بنیان

دبیر مرکز طرح کلان ملی و فناوری معاونت علمی در سرانجام گفت: تعدادی از شرکت های دانش بنیان مواد اولیه برای محلول های ضدعفونی تهیه نموده اند و طبق همکاری که با وزارت بهداشت اجرا شده مجوزها را دریافت کردند و مواد ضدعفونی فراوری می کننند و به صورت رایگان در اختیار نهادهایی که مسؤول توزیع مواد ضدعفونی هستند قرار می دهند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 933

به "فراوری روزانه 30 دستگاه تنفس مصنوعی توسط دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری روزانه 30 دستگاه تنفس مصنوعی توسط دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید