ثبت بیشترین تلفات روزانه کرونا در روسیه در کل دوره اپیدمی

به گزارش اسلیم فا، با فوت 1195 بیمار مبتلا به کووید-19 تنها طی شبانه روز گذشته، شمار قربانیان کرونا در روسیه از مرز 243 هزار نفر گذشت و با شناسایی بیش از 40 هزار مورد تازه آلودگی، تعداد روس های مبتلا به این عفونت به 8 میلیون و 674 نفر می رسد.

ثبت بیشترین تلفات روزانه کرونا در روسیه در کل دوره اپیدمی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (پنج شنبه ) گفت که تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته یک هزار و 195 مورد افزایش یافت که بیشترین موارد فوت روزانه بیماران مبتلا به کرونا در کل دوره اپیدمی در روسیه است. این شاخص یک روز قبل یک هزار و 189 مورد ثبت شده بود.

بدین ترتیب، در مجموع تا به امروز 243 هزار و 255 شهفرایند روس در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. بیشترین موارد مرگ ناشی از کرونا در شهر مسکو - 97 مورد، در شهر سن پترزبورگ- 75 مورد، در منطقه مسکو - 52 مورد و در منطقه کراسنودارسک نیز 45 مورد گزارش شده است.

طبق گزارش این ستاد، تعداد موارد تأیید شده از آلودگی ویروس کرونا در سراسر روسیه طی شبانه روز گذشته 40 هزار و 217 مورد افزایش یافت تا در مجموع تعداد افراد مبتلا به این عفونت به 8 میلیون و 673 هزار و 860 نفر برسد.

بیشترین موارد ابتلای تازه طبق معمول 6 هزار و 305 مورد آلودگی تازه در شهر مسکو، 3 هزار و 271 مورد در شهر سن پترزبورگ، 2 هزار و 732 مورد در منطقه مسکو شناسایی شده است. در حال حاضر، تعداد بیماران فعال کرونایی در تمامی 85 منطقه فدرال روسیه به 953 هزار و 239 نفر افزایش یافته است.

ضمن اینکه، تعداد شهفرایندان روس معالجه شده از عفونت کووید-19 طی یک روز گذشته 31 هزار و 928 نفر افزایش یافته است (این شاخص نیز رکورد تازهی در تعداد افراد درمان شده است). بدین ترتیب در مجموع شمار شهفرایندان روس درمان شده به 7 میلیون و 477 هزار و 366 نفر رسیده است.

طبق اطلاعات این ستاد تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در مرکز روسیه به یک میلیون و 843 هزار و 362 نفر افزایش یافت. شمار تلفات این عفونت در این شهر به 31 هزار و 728 نفر رسیده و یک میلیون و 618 هزار و 624 نفر از ساکنین مسکو تا به امروز درمان شده و در حال حاضر 193 هزار بیمار همچنان تحت درمان هستند.

تعطیلی سراسری یک هفته ای در شهر مسکو تمدید نخواهد شد

این در حالی است که سرگئی سوبیانین شهردار مرکز امروز در جمع خبرنگاران گفت که روزهای بدون کار در شهر مسکو به احتمال زیاد تمدید نخواهد شد، چرا که فرایند ابتلا به کووید-19 در این شهر تثبیت یافته و تعداد بیماران بستری شده مبتلا به نوع شدید این عفونت کاهش یافته است.

به گفته وی، از روز دوشنبه آینده، محدودیت های اعمال شده به سطح قبلی، یعنی - باقی ماندن افراد بالای 60 سال در منازل و انتقال 30 درصد از کارکنان اداری به سیستم کار از راه دور باز خواهد گشت و فرایند زندگی در مرکز به حالت عادی باز می گردد.

در همین رابطه، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز یادآور شد که هنوز تصمیمی در خصوص ادامه روزهای تعطیلی سراسری در روسیه گرفته نشده است. به گفته وی، طبق دستور رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، بیمارستان های نظامی صحرایی از سوی وزارت دفاع روسیه در چند منطقه کشور که شرایط اپیدمی در آنها وخیم گزارش شده، ایجاد شده و در آنها تیم های پزشکی ارتش به مداوای مبتلا به کووید-19 مشغول هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1949

به "ثبت بیشترین تلفات روزانه کرونا در روسیه در کل دوره اپیدمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بیشترین تلفات روزانه کرونا در روسیه در کل دوره اپیدمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید