حرکت به سمت تجارت الکترونیک ،دستور کار اصناف

به گزارش اسلیم فا، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس اتاق اصناف ایران تاکید نمود: رویکرد حرکت به سمت تجارت الکترونیک و استفاده از فناوری در دستور کار اصناف است.

حرکت به سمت تجارت الکترونیک ،دستور کار اصناف

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از وزارت صمت، آقای سعید ممبینی در نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زنجیره سازی را در حوزه اصناف دنبال می کنیم و برای موضوع برندسازی در کسب و کار های صنفی نیز برنامه داریم.

وی با اعلام اینکه 600 هزار واحد صنفی تولیدی در بخش اصناف با قابلیت های مختلف در کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: قیمت تمام شده پایین تر و سطح اشتغال بالاتر، از ویژگی های این واحد های صنفی تولیدی است.

رئیس اتاق اصناف ایران از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست که تسهیلات و طرح های حمایتی از صنوف تولیدی همانند دیگر صنایع به این بخش ارائه گردد.

ممبینی با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در مدیریت بازار در شرایط سخت کشور، اضافه نمود: در شرایط سختی مانند شیوع بیماری کرونا، اصناف و بازاریان برای تعطیلی کسب و کار ها به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری پیش قدم شده اند و ضروری است دولت در موارد حمایتی این بخش را نیز مد نظر قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در تنظیم بازار کشور، گفت: اتاق های اصناف سراسر کشور مهمترین مسائل و دغدغه های حوزه بازار را جمع بندی و برای طرح در جلسات ستاد تنظیم بازار و استفاده به عنوان نظر کارشناسی در تصمیم گیری ها ارسال می کندد.

رئیس اتاق اصناف در بخش دیگری از سخنان خود اضافه نمود: فروشگاه های زنجیره ای و کسب و کار های مجازی بخشی از اصناف هستند که اتحادیه های کشوری آن ها زیر نظر اتاق اصناف به فعالیت مشغول است.

ممبینی گفت: بعضی تصمیمات با تغییر مدیران نیز مسکوت می ماند یا دچار تغییر می گردد که این رویه برای حمایت از اصناف باید اصلاح گردد.

وی ادامه داد: البته وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مواضع خود به خوبی بر لزوم کاهش تعدد بخشنامه ها و مقررات زدایی تاکید نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1314

به "حرکت به سمت تجارت الکترونیک ،دستور کار اصناف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت به سمت تجارت الکترونیک ،دستور کار اصناف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید