خاص ترین انیمیشن های استودیوی انیمیشن سازی دیزنی

به گزارش اسلیم فا، استودیوی انیمیشن سازی والت دیزنی یکی از زیرمجموعه های اصلی کمپانی دیزنی است که به صورت ویژه روی انیمیشن سازی فعالیت می نماید. این استودیو در سال 1923 تاسیس شد و در 97 سال اخیر پیروز به اکران 58 فیلم سینمایی شده است. شاید جالب باشد بدانید که اگرچه استودیوهای پیکسار، بلواسکای، تون استودیوز و فاکس انیمیشن از زیرمجموعه های کمپانی دیزنی هستند اما آثار ساخته شده به وسیله این استودیوها در نهایت در زمره عناوین استودیوی انیمیشن سازی دیزنی قرار نمی گیرد.

خاص ترین انیمیشن های استودیوی انیمیشن سازی دیزنی

دیزنی از سال 1937 و با سفیدبرفی و هفت کوتوله وارد جهانی فراوری انیمیشن های سینمایی شد و در سال های ابتدایی قرن بیست و یکم این هنر را در سطح سه بعدی دنبال کرد. همه انیمیشن های استودیوی انیمیشن سازی دیزنی بیشتر از ده میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته اند. اگرچه در سال 2020 انیمیشنی از دیزنی اکران شد اما منتقدان سینما منتظر هستند تا در سال 2021 انیمیشن رایا و آخرین اژدها را دیدن نمایند.

در میان 58 ساخته استودیوی دیزنی، عناوین خاصی وجود دارند که ارزش چندبار دیدنکردن را دارند. در ادامه می توانید با خاص ترین انیمیشن های استودیوی انیمیشن سازی دیزنی آشنا شوید که ارزش آن را دارند که برای چندین بار به آن ها مراجعه کنید.

Treasure Planet | سیاره گنج

انیمیشن سیاره گنج یکی از بی نظیرترین انیمیشن های دوست داشتنی تاریخ است که متاسفانه به میزان لیاقتی که به نمایش گذاشته مورد توجه قرار نگرفته است. یک داستان تمام عیار، شخصیت های دوست داشتنی و جهانیی از زیبایی هایی که در هیچ انیمیشن دیگه ای دیده نمی گردد، همه و همه در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا سیاره گنج را به یک عنوان دوست داشتنی و خاطره انگیز تبدیل نمایند. این انیمیشن که در حقیقت اقتباسی علمی تخیلی از رمان جزیره گنج رابرت لوییس استیونسون است، در دورانی اکران شد که به نظر می رسید دوران انیمیشن های دوبعدی به خاتمه رسیده و همین هم باعث شد مورد توجه دیدنگران قرار نگیرد.

خلاصه داستان: جیم هاکینز با خدمه یک کشتی فضایی همراه می گردد تا یک سفر فوق العاده را تجربه کند. او در این سفر هدف ویژه ای را دنبال می نماید و می خواهد با یاری نقشه ای که دارد، گنج های بسیاری را پیدا کند. اما جیم تنها نیست چراکه خدمه کشتی هم با هدف پیداکردن گنج های ارزشمند راهی این سفر شده اند.

Frankenweenie | فرانکوینی

این انیمیشن استاپ موشن (ایست -حرکتی) می تواند یکی از متفاوت ترین آثار تاریخ استودیوهای انیمیشن سازی دیزنی باشد که از طریق یک کارگردان صاحب سبک ساخته شده است. تیم برتون (کارگردان آثار مشهوری از جمله ادوارد دست قیچی و سوئینی تاد) در سال 2012 به سراغ ایده بازسازی یکی از فیلم های کوتاه والت دیزنی رفت. فرانکنوینی در حقیقت بازسازی فیلم کوتاهی به همین نام محصول سال 1984 است. این انیمیشن سیاه و سفید، بیشتر از آن که به فضای رنگارنگ و همواره شاد انیمیشن های دیزنی نزدیک باشد، فضایی ترسناک و وهم آلود مانند بیشتر آثار تیم برتون دارد.

خلاصه داستان: ویکتور فرانکشتاین پسری باهوش است که همه اطرافیانش هوش او را تحسین می نمایند. او سگی دارد که عاشقانه دوستش دارد اما وقتی این سگ بر اثر یک تصادف مهیب کشته می گردد، ویکتور تصمیم می گیرد همه توانش را به کار بگیرد تا او را دوباره به زندگی بازگرداند.

The Brave Little Toaster | تستر کوچولوی شجاع

تستر کوچولوی شجاع یک انیمیشن نوستالژی، دوست داشتنی و خاطره ساز بود که در سال 1987 و از طریق استودیوی والت دیزنی اکران شد. این انیمیشن کمدی موزیکال که ماجراجویی های بسیاری را در بستر اصلی داستانش روایت می نماید، هویتی شیرین و جاب داشت که شاید به میزان لیاقتی که دارد، دیده نشده است. سال ها پیش از آن که مجموعه انیمیشن های داستان اسباب بازی ها ایده زنده کردن عروسک ها و اسباب بازی ها را مطرح کند این تستر کوچولوی شجاع بود که وسایل منزل را با هویت های انسانی ترکیب کرد و پیروز شد یک داستان بی نظیر را روایت کند.

خلاصه داستان: یک تستر نان با همراهی دوستانش یعنی پتو، چراغ مطالعه، رادیو و جاروبرقی به شهر سفر می نمایند تا صاحبان واقعی شان را پیدا نمایند.

Big Hero 6 | شش ابرقهرمان

یکی از متفاوت ترین انیمیشن های دیزنی که در فهرست برترین ها هم قرار می گیرد، انیمیشن شش ابرقهرمان است. منتقدان این انیمیشن را دوست داشتند چراکه پس از چگونه اژدهای خود را تربیت کنید 2 دومین انیمیشن جریان اصلی قرن بیست و یکم بود که دیدنگران کودک را در برابر پدیده مرگ قرار می داد. این روایت متفاوت به این علت اهمیت دارد که نشان می دهد سینماگران پذیرفته اند که بچه ها فرصت آن را دارند تا با حقایق زندگی روبرو شوند و انیمیشن شش ابرقهرمان سیاست درستی برای واکاوی این حقیقت در نظر گرفته است.

خلاصه داستان: در شهری در آینده به نام سان فرانسوکیو که ترکیبی از فرهنگ و جغرافیا و معماری جهانی شرق و غرب به نظر می رسد، نوجوانی به نام هیرو هامادا روزی به همراه برادرش، تاداشی، به کالج می رود و در آزمایشگاه وسایلی را می بیند که عاشق آن ها می گردد. او برای این که ثابت کند که لیاقت ورود به دانشگاه را دارد باید چیزی اختراع کند. هیرو هامادا پیروز می گردد اما در شب ارائه اختراعش، کالج آتش می گیرد و تاداشی، برادر هیرو، جان خود را از دست می دهد.

در این زمینه بخوانید:

موردانتظارترین فیلم های سال 2021

برترین انیمیشن های ایرانی که باید دیدن کنید

20 انیمیشن برتر 20 سال قرن 21ام که باید دیدن کنید

The Lion King | شیر شاه

شیر شاه برای بیشتر عاشقان انیمیشن، یکی از محبوب ترین داستان ها را دارد. در سال 2019 نسخه سه بعدی و متفاوت این انیمیشن اکران شد و پیروزیت های بزرگی را کسب کرد. داستان نسخه سه بعدی که کیفیت خیره نماینده ای دارد و تقریبا هیچ تفاوتی با نمونه های قدیمی ندارد اما دیدنی دوباره شیر شاه، همواره لذت بخش است و حالا که بیشتر از همواره شبیه به واقعیت شده، لذت بخش تر از همواره به نظر می رسد.

خلاصه داستان: توله شیری که در خانواده سلطان جنگل به جهان می آید، متوجه می گردد که زندگی آن گونه که او انتظارش را دارد، پیش نمی رود.

Frozen | یخ زده

انیمیشن های کلاسیک سیندرلا و سفید برفی و هفت کوتوله در سال هایی اکران شدند که انیمیشن های دوبعدی تازه مطرح شده بودند. اما یخ زده محصول دورانی است که انیمیشن سازی سه بعدی به اوج خود رسیده و مجذوب کنندهیت های بی نظیری دارد. یخ زده در سال 2013 اکران شد و در کوتاه ترین زمان ممکن پرفروش ترین انیمیشن تاریخ لقب گرفت. اما رکورد فروش یک میلیارد و 280 میلیون دلاری این فیلم بعدها شکسته شد. شاید جالب باشد بدانید که دیزنی برای ساخت این انیمیشن داستان ملکه برفی نوشته هانس کریستن اندرسن را به عنوان منبع اقتباس انتخاب نموده بود.

خلاصه داستان: در کاخ ارندل دو شاهزاده خردسال زندگی می نمایند؛ پرنسس آنا و خواهر بزرگترش السا که رابطه خواهرانه قدرتمندی بایکدیگر دارند. آنا در یک شب زمستانی خواهرش را از خواب بیدار می نماید تا با او برف بازی کند. از آن جایی که السا قدرتی جادویی دارد و می تواند از طریق آن برف و یخ بسازد، برف بازی آن ها متفاوت به نظر می رسد. آن دو به یکی از سالن های بزرگ کاخ می فرایند و شروع به بازی می نمایند. السا یک زمین یخی بزرگ درست می نماید و همه سالن را پر از برف و یخ می نماید. دو خواهر یک آدم برفی درست می نمایند و نام او را اولاف انتخاب می نمایند اما در حین بازی و در شرایطی که السا می خواهد از سقوط آنا در جریان یک حادثه جلوگیری کند، به صورت کاملا اتفاقی با یکی از پرتوهای یخی اش به سر آنا ضربه می زند و باعث می گردد که او بی هوش گردد و رشته کوچکی از موهایش به رنگ سفید درآید.

Frozen 2 | یخ زده 2

قسمت دوم انیمیشن یخ زده با وقفه ای تقریبا 6 ساله از راه رسید و پیروز شد دقیقا مانند قسمت نخست، پرفروش و محبوب گردد. اگر از معروفیت این مجموعه اطلاعی ندارید، باید بدانید یخ زده 2 حالا پرفروش ترین انیمیشن سه بعدی تاریخ سینماست. با این حال منتقدان فکر می نمایند قسمت دوم به میزان آنچه در سال 2013 اکران شده بود، مجذوب کننده نیست. اما واقعیت آن است که یخ زده 2 کیفیت خیره نماینده ای دارد و هنوز هم داستان جالبی را یدک می کشد. موسیقی انیمیشن هنوز هم مجذوب کننده است.

خلاصه داستان: آنا، السا، کریستوف و اولاف در پی یک ماجراجویی دیگر هستند. آنها نمی دانند که قدرت السا از کجا شروع شده برای اینکه ملکه را از خطر در امان نگه دارند به یک جنگل باستانی و پاییزی در یک سرزمین اسرارآمیز سفر می نمایند تا برای نجات پادشاهی خود، منشاء قدرتهای السا را پیدا نمایند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1985

به "خاص ترین انیمیشن های استودیوی انیمیشن سازی دیزنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاص ترین انیمیشن های استودیوی انیمیشن سازی دیزنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید