خبرنگاران آیین شب قدر با رعایت تمهیدات بهداشتی در پاکستان برگزار گردید

به گزارش اسلیم فا، اسلام آباد- خبرنگاران- آیین های معنوی و عارفانه نخستین شب از لیالی قدر و شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت امام علی (ع) توسط شیعیان پاکستان و ایرانیان مقیم در شهرهای مختلف این کشور با رعایت تمهیدات بهداشتی برگزار گردید.

خبرنگاران آیین شب قدر با رعایت تمهیدات بهداشتی در پاکستان برگزار گردید

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

همزمان با دهه دوم ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن لیالی قدر و ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین (ع)، احزاب و گروه های شیعی در پاکستان اعلام کردند که مانند هر سال، آیین های معنوی شب های احیا و عزاداری با رعایت کامل تمهیدات بهداشتی و ضد کرونایی در سراسر کشور برگزار می گردد.

بر همین اساس، عبادت گزاران و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام سه شنبه شب در شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام آباد، لاهور، کراچی، کویته، پیشاور، اسکردو، حیدرآباد، کشمیر (تحت کنترل دولت پاکستان) و دیگر شهرها به وسیله مراسم های مجازی آیین نخستین شب از لیالی قدر را به جا آوردند و همزمان مساجد و حسینیه ها نیز تدارک برگزاری مجازی آیین های مخصوص این شب را فراهم کردند.

در این آیین ها، روحانیون پاکستانی و شرکت کنندگان در برنامه های مجازی شب قدر از پروردگار متعال برای گناهان و کوتاهی های خود، طلب غفران و بخشش نموده و برای در امان بودن ملت ها از جمله دنیا اسلام از بیماری کرونا دعا کردند.

بعضی مساجد شیعیان در پایتخت پاکستان و سایر شهرهای این کشور نیز شاهد حضور مردم با رعایت کامل تمهیدات بهداشتی برای به جا آوردن اعمال شب قدر بود.

دیپلمات های سفارت ایران در پاکستان و دیگر مسوولان نهادهای کشورمان نیز همراه با خانواده در محل سکونت خود آیین احیای نخستین شب از لیالی قدر و سوگواری شب ضربت خوردن مظلومانه حضرت امیرالمونین امام علی (ع) را برگزار کردند.

رؤسای نمایندگی های دیپلماتیک ایران در شهرهای پیشاور، کویته، لاهور، کراچی، کارمندان سرکنسولگری ها و خانه های فرهنگ کشورمان نیز مراسم شب قدر را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردند.

قرار است مراسم سوگواری ایام شهادت مولای متقیان امام علی (ع) از سوی شیعیان پاکستان در شهرهای مختلف این کشور با رعایت تمهیدات ضدکرونا مطابق با مقررات اعلام شده از سوی دولت این کشور برگزار گردد.

همچنین مراسم لیالی قدر شب های بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به ویژه عزاداری های روز شهادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام نیز با اجرای مقررات ایمنی در برابر ویروس کرونا در پاکستان برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1069

به "خبرنگاران آیین شب قدر با رعایت تمهیدات بهداشتی در پاکستان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آیین شب قدر با رعایت تمهیدات بهداشتی در پاکستان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید