خبرنگاران شبکه های آبرسانی 23 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه و ایلام پنجشنبه افتتاح می گردد

به گزارش اسلیم فا، تهران- خبرنگاران- در پانزدهمین هفته پویش #هرهفته-الف-ب-ایران مجموعه پروژه بزرگی در عرصه آب و خاک کشور با عنوان طرح های توسعه منابع آب و خاک مرزی شامل بهره برداری شبکه های آبیاری و زهکشی در 23 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز استان های کرمانشاه و ایلام، امروز (پنجشنبه) با حضور رییس جمهوری به وسیله ویدئوکنفرانس افتتاح می گردد.

خبرنگاران شبکه های آبرسانی 23 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه و ایلام پنجشنبه افتتاح می گردد

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگاران از وزارت نیرو، کاهش اثرات خشکسالی و تامین نیازهای آب شرب و صنعت، بهبود و توسعه کشاورزی در استان های کرمانشاه و ایلام از اهداف اجرای این پروژه است که در مجموع با سرمایه گذاری دو وزارتخانه نیرو و جهاد کشاورزی افزون بر 1773 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

این طرح ها علاوه بر نقش موثر و مثبتی که در فراوری مواد غذایی و شغل های مولد دارد، برای 9 هزار و 240 نفر اشتغال ایجاد می نماید که فرصت بسیار تعیین کننده ای برای آبادانی استان های مرزی کشور دارد.

با بهره برداری از مرحله اول شبکه های آبیاری و زهکشی این طرح عظیم ملی، آب کشاورزی برای 23 هزار هکتار از اراضی منطقه به صورت مکانیزه و پایدار فراهم شده و ضمن ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت ساکنان، شاخص های امنیتی، اجتماعی، مالی و فرهنگی منطقه به میزان قابل توجهی ارتقا خواهد یافت.

بنا بر این گزارش، از دیگر مزایای این پروژه عظیم علاوه بر تأثیر مستقیم طرح بر بخش کشاورزی، بر دیگر بخش های مؤثر در توسعه منطقه ای نیز تاثیر مستقیم گذاشته و ضمن ایجاد جهش فراوری در بخش کشاورزی و تأمین امنیت غذایی برای کشور، حدود 450 کیلومتر از نوار مرزی غرب کشور در دو استان ایلام و کرمانشاه آبرسانی می شود و منجر به پایداری و ثبات سیاسی- امنیتی در مناطق مرزی غرب کشور خواهد شد.

برای بهره برداری از شبکه های آبرسانی 23 هزار هکتار اراضی کرمانشاه و ایلام توسط دو وزارتخانه نیرو و جهاد کشاورزی در مجموع 1773 میلیارد تومان هزینه شده که سهم وزارت نیرو از این میزان سرمایه گذاری 1265 میلیارد تومان بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1230

به "خبرنگاران شبکه های آبرسانی 23 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه و ایلام پنجشنبه افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شبکه های آبرسانی 23 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه و ایلام پنجشنبه افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید