خبرنگاران 1708 تماس با خط مشاوره بهزیستی لرستان در مورد کرونا

به گزارش اسلیم فا، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: یکهزار و 708 تماس تلفنی شهروندان در مورد سوالات مربوط به کرونا برقرار و پاسخ داده شد.

خبرنگاران 1708 تماس با خط مشاوره بهزیستی لرستان در مورد کرونا

کرم یاری شامگاه پنجشنبه در حاشیه جلسه ویدیوکنفرانس با استاندار لرستان اضافه نمود: 1480 این سازمان از ساعت 8 صبح تا 24 با 17 کارشناس مجرب و برجسته مشاوره و هدایت لازم را به تماس گیرندگان ارائه می کند.

وی با اشاره به تماس روزانه حدود 150 نفر با این خط مشاوره در استان گفت: از مجموع یکهزار و 708 با انن خط مشاوره تلفنی یکهزار و 281 مورد در رابطه با اضطراب و استرس ناشی از کرونا بود.

وی با بیان اینکه حدود 70 درصد تماس ها در مورد راههای غلبه بر استرس ناشی از کرونا بوده توضیح داد: همچنین سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا توسط سازمان بهزیستی راه اندازی شده و مردم می توانند با مراجعه به آدرس corona.behzisti.ir ، تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی و پاسخ به سوالات روانشناختی، از میزان استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از بیماری کرونا آگاه شوند.

یاری اضافه نمود: در این سامانه متناسب با نمره غربالگری کسب شده توسط افراد، توصیه های روانشناختی ارائه می شود و در صورتی که نمره غربالگری بالاتر از حد طبیعی بود افراد می توانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی، کد شناسه خدمت دریافت کنند و با صدای مشاور (1480) تماس بگیرند تا از خدمات تخصصی بهره مند شوند.

وی گفت: شناسایی داوطلبان برخوردار از سلامت روحی و جسمی، برنامه ریزی برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به شهروندان با یاری جامعه روانشناسی، تامین و توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی برای اقشار تحت پوشش با مشارکت خیران از جمله وظایف و ماموریت های سازمان بهزیستی در این طرح است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 973

به "خبرنگاران 1708 تماس با خط مشاوره بهزیستی لرستان در مورد کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 1708 تماس با خط مشاوره بهزیستی لرستان در مورد کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید