خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا که باید آنها را امتحان کنید

به گزارش اسلیم فا، آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای ایتالیا

بدون هیچ شکی وقتی حرف از ذائقه و غذا به میان می آید، تمامی ذهن ها معطوف به غذاهای ایتالیایی و طعم بی نظیر آنها می گردد. هرگاه بحث غذاهای خیابانی مطرح می گردد ممکن است به یاد هات داگ های دوره گرد در نیویورک بیافتید ولی باید بدانید که خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا پخت می شوند. از کاربونرا کرم دار گرفته تا بوراتا که به سادگی در دهانتان آب می گردد، غذاهای ایتالیا بهترین نوع با تنوع بی نظیر و عطر و طعم دلنشین هستند. در این مقاله به معرفی تنها تعدادی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا می پردازیم. توصیه می کنیم حتما قبل از خواندن این مقاله غذای کافی خورده باشید!

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا که باید آنها را امتحان کنید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

1- خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا: آرانسینی (Arancini)

ای غذا مخصوص جزیره زیبای سیسیل است. سرخ کردن هر چیزی به اندازه کافی باعث بهتر شدن هرچه بیشتر طعم و مزه آن می شود. این استدلال را می توان با آرانسینی اثبات کرد. گلوله های برنجی سرخ شده بسیار خوش طعم آرانسینی یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا هستند. تصور کنید که ریزوتو خرد شده با پنیر گودا که با نخود فرنگی و گوشت چرخ نموده پر شده باشد. طعم بی نظیر این غذا در جزیره سیسیل منتظر شماست!

2- خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا: اولیو آل آسکولانا (Olive allAscolana)

در کشور های مدیترانه ای مردم عاشق زیتون و فرآورده های آن هستند. ایتالیایی ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا در شهر ل مارچه (Le Marche) ارائه می شود. ترکیب این غذا گوشت سرخ شده با روغن زیتون به همراه نان است. باید بگوییم که اگر به ایتالیا رفته اید ولی تا به حال طعم تند این غذا را نچشیده اید، اصلا چیزی از غذا های ایتالیایی نمی دانید.

3- خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا: پورچتا رومانا (Porchetta Romana)

باید با افتخار به عاشقان گوشت و غذا های گوشتی مژده دهیم که بهترین غذای عمرشان را پیدا نموده اند. پورچتا رومانا یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا در زمینه گوشت کباب شده است. این غذا از گوشت خوک درست شده و به آن سیر، رزماری فلفل آویشن و دیگر ادویه های معطر اضافه می نمایند. به آرامی باید کباب شود و آنگاه می توانید لذیذ ترین وعده عمرتان را مزه کنید. لازم به ذکر است اصلیت این غذای خوشمزه به آریچا (Ariccia) بازمی شود. آیا می توانید غذایی بهتر از این بدست آورید؟ پاسخ منفی است. بهتر است تیکه های درشت این گوشت خوک بریان شده را با نان گریل ساندویچ نموده و همراه سیر میل کنید. قطعا دوباره به آریچا باز خواهید گشت!

پورچتا رومانا یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا: شهر آریچا

4- خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا: کواپو ناپولتانو (Cuoppo Napoletano)

کواپو ناپولتانو اثباتی دیگر برای این است که سرخ شده هر غذایی بهتر است. از لذیذ ترین و ترد ترین غذاهای دریایی که می توانید پیدا کنید را باید در خیابان های ناپل بیابید. کواپو ناپولتانو به عنوان خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا در زمینه غذاهای دریایی شناخته می شود. دیده شده بسیاری از افرادی که از غذاهای دریایی متنفر هستند با یکبار امتحان کردن این غذا بار دیگر نیز سفارش داده اند! حال شما که عاشق غذاهای دریایی هستید چه واکنشی از خود نشان می دهد!؟!

کواپو ناپولتانو یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا، شهر ناپل

5- خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا: لامپریدوتا (Lampredotto)

اگر حین سفر به ایتالیا مسیرتان به شهر فلورانس افتاد حتما باید لامپریدوتا را امتحان کنید. ایتالیایی ها در زمینه فراوری غذاهایی با کمترین امکانات ولی بیشتری عطر و مزه زبانزد هستند. با این حال غذاهای خیابانی ایتالیا چندان هم کم کالری نیستند. لامپریدوتا در حقیقت محتویات شکم گاو یا گوسفند است که با ادویه جات و سبزی های معطر مختلف پخت می شود. یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا را به همراه نان مخصوص لامپریدوتا در فلورانس نوش جان نمایید. مطمئنیم که پس از خوردن این غذا حتما در خانه خود اقدام به پختن دوباره آن می کنید ولی باید بدانید که ایتالیایی ها جادویی در مزه دار کردن غذاها دارند که در جای دیگر موجود نیست.

6- خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا: پانی کا میوسا (Pani ca meusa)

اگر از مزه لامپریدوتا خوشتان آمد و اشتیاق زیادی به خوردن آن نشان دادید، باید به شما بگوییم که یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا پانی کا میوسا است که در سیسیلی تهیه و پخت می شود. ترکیبات این غذا طحال و شش گوساله به همراه ادویه جات مخصوص هستند. طحال و شش گوساله به صورت نواری برش شده و با ادویه مخصوص مزه دار می شود و سپس طی مراحل پخت به عنوان نان سرخ شده و پنیر اضافه می شود در نهایت پس از پخت به صورت ساندویچ سرو می شوند.

7- خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا: پیتزا ال تاگیو (Pizza al taglio)

تا به اینجا تمامی غذا های اشاره شده مربوط به شهر هایی به جز پایتخت پر افتخار ایتالیا بود. در این بخش می خواهیم پیتزا ال تاگیو یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا مخصوص شهر رم را به شما معرفی کنیم. به این منظور ابتدا ضروری است هر تفکر و ایده ای که در خصوص پیتزا دارید گرد هم آورید و آن را از دریچه ذهنتان بیرون کنید. حال پیتزا جدیدی را به شما معرفی می کنیم، پیتزا ال تاگیو یا پیتزای برش خورده در سینی های لوزی شکل بزرگی طبخ می شود و به صورت وزنی در خیابان های شهر رم به فروش می رسد. این غذا به علت محبوبیت زیادی که دارد علاوه بر رم در دیگر شهر های ایتالیا نیز به وفور یافت می شود ولی بهترین کیفیت را باید از خیابان های رم امتحان کنید.

8- خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا: اسگالیوتزی (Sgagliozze)

قدرن ذرت سرخ شده با نمک را دست کم گرفته اید؟ شما در اشتباه بزرگی به سر می برید! پخت این غذا به ظاهر ساده است ولی از آن دسته غذاهایی است که مردم به خاطرش کشته می دهند، مخصوصا وقتی که توسط خانمی مشهور به ماریا اسگالیوتزی پخت شوند. این خانم به دلیل پخت بی نظیر اسگالیوتزی خود در مغازه ای کوچک نزدیک به خانه اش در شهر باری به شهرت جهانی رسیده است. بی شک اسگالیوتزی در دسته خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا قرار می گیرد. با وجود معروف بودن جهانی این غذا، قیمتش تنها چند یورو است و بسیار مقرون به صرف می باشد.

9- خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا: فولپتی (Folpetti)

آیا از هواداران غذاهای دریایی هستید؟ آیا حاضرید برای یک وعده غذای دریایی خوشمزه به ونیز سفر کنید؟ از همه مهم تر آیا تا به حال ماهی مرکب خورده اید؟ پاسخ تمامی این سوالات تنها یک کلمه است، فولپتی. به جرات می توان گفت که پس از خوردن این غذا که از اختاپوس تهیه می شود، به صورت کلی دیدگاه تان نسبت به غذاهای دریایی تغییر خواهد نمود. نکته ای که باید رعایت کنید مصرف این غذا به همراه لیمو و سس خصوص است که به بهتر شدن مزه آن یاری می نماید.

فولپتی یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا: ونیز

10- خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا: تراپیتزینو (Trapizzino)

عمر بسیاری از غذاهای خیابانی ایتالیا به چندین دهه یا چند قرن پیش بر می شود اما جدید ترین غذایی که بسیار معروف شده است تراپیتزینو می باشد که توسط سر آشپز استفانو کالیاری در سال 2008 ابداع شد. این غذا ترکیبی از خمیر پیتزای سفید با مرغ سوخاری شده و فلفل است که در خیابان های رم موجود هستند.

منبع: دلتابان
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 295

به "خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا که باید آنها را امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین غذاهای خیابانی ایتالیا که باید آنها را امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید