درختان قدیمی کشمیر به بهانه مقابله با کرونا قطع شدند

به گزارش اسلیم فا، مقامات دولتی هند در منطقه کشمیر به دلیل آنچه که نگرانی از گسترش ویروس کرونا به دلیل گرده افشانی درخت های سپیدار نامیدند، دستور قطع هزاران درخت را صادر نموده اند.

درختان قدیمی کشمیر به بهانه مقابله با کرونا قطع شدند

به گزارش نشریه پرینت، با شروع فصل بهار در کشمیر، این درختان گرده هایی به شکل پنبه در هوا رها می نمایند که در بعضی از افراد باعث نفس تنگی و حساسیت می گردد.

کارشناسان معتقدند که ادعای تشدید بیماری های تنفسی و یا انتقال ویروس کرونا به وسیله این گرده ها مبنای علمی ندارد و این اقدامات مقامات هندی در واقع یک ضربه عظیم به محیط زیست کشمیر است.

این درختان سپیدار در کشمیر با نام محلی روسی فراس شناخته می شوند.

دولت منطقه ای کشمیر هفته گذشته به اداره جنگلداری این منطقه دستور داد تا 42 هزار درخت سپیدار را قطع کند. دولت محلی همچنین به فرمانداران منطقه ای دستور داده است تا کشاورزان و مالکان خصوصی این درختان را قطع نمایند.

بر اساس آمار منتشر شده،منطقه کشمیر دارای 20 میلیون درخت سپیدار است که به نام درخت پنبه آمریکای شمالی نیز شناخته می گردد. این درختان در سال 1982 بر اساس یک پروژه دنیای درخت کاری و به منظور تقویت اقتصاد محلی در کشمیر معرفی شدند. از آن موقع تا به امروز درختان سپیدار به بخش عمده ای از منظره و پوشش سبز کشمیر تبدیل شده اند.

محمد مهیم یک گیاه شناس در کشمیر گفت: قطع درختان به این گستردگی امکان پذیر نیست. این اقدام یک فاجعه زیست محیطی ایجاد خواهد نمود و زندگی بسیاری از حیوانات و پرندگان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. قطع درختان همچنین سبب افزایش سرعت فرسایش خاک خواهد شد.

در سال 2014 پس از صدور حکمی از سوی دادگاه، دولت محلی کشمیر 26 هزار درخت سپیدار را قطع کرد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، بیماری تنفسی بیشتر به دلیل ذرات خاک در داخل خانه ها می باشد.

یک متخصص ریه در هند گفت: در حال حاضر هرگونه بیماری تنفسی یا تنگی نفس یک زنگ خطر محسوب می گردد. دولت می تواند به جای قطع کامل درختان آنها را اصلاح کند.

وزارت بهداشت هند روز یکشنبه خاطرنشان کرد آمار ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به 8 هزار و 356 نفر رسیده است. همچنین 273 نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

در منطقه جامو و کشمیر 207 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

هند هم اکنون در هفته پایانی قرنطینه سراسری 21 روزه قرار گرفته است اما مقامات این کشور اعلام نموده اند که این قرنطینه تمدید خواهد شد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1000

به "درختان قدیمی کشمیر به بهانه مقابله با کرونا قطع شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درختان قدیمی کشمیر به بهانه مقابله با کرونا قطع شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید