دولت یونان به دنبال اخراج 10 هزار پناهنده

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، دولت یونان با هدف کاهش جمعیت پناهجویان در اردوگاه های این کشور در نظر دارد از روز دوشنبه بیش از 10 هزار پناهنده را که به تازگی با درخواست پناهندگی آنها موافقت شده است از محل سکونتشان اخراج کند.

دولت یونان به دنبال اخراج 10 هزار پناهنده

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

در همین رابطه، وزارت سیاست مهاجرتی یونان میخواهد محل سکونت این پناهندگان را در اختیار پناهجویانی بگذارد که هم اکنون در اردوگاه های پرجمعیت ساکن هستند. هدف آتن از اجرای این طرح کاهش جمعیت در اردوگاه های پناهجویان در جزایر دریای اژه است. پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنها در دست آنالیز است در این اردوگاه های پرجمعیت زندگی می نمایند.

بنا به مقررات جدید، پناهجویان پس از آنکه با درخواست پناهندگی آنها موافقت می گردد تنها یک ماه فرصت دارند تا محل سکونت خود را که مختص پناهجویان است ترک نمایند. این در حالی است که آنها تا پیش از این شش ماه برای ترک محل سکونت خود مهلت داشتند.

در واکنش به این تصمیم، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به طور جدی از طرح اخراج این پناهندگان از محل سکونتشان ابراز نگرانی نموده است.

بر اساس اعلام این نهاد بین المللی، دولت یونان از پناهندگانی که به تازگی با درخواست پناهندگی آنها موافقت شده است انتظار دارد که محل سکونت خود را ترک نمایند و مستقل از یاری های دولتی زندگی نمایند. این در حالی است که از نظر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان این افراد به یاری های اجتماعی دسترسی ندارند و از آنها حمایتی صورت نمی گیرد.

طرح اخراج این پناهندگان از محل سکونت کنونی خود می تواند تنش زا نیز باشد زیرا بسیاری از آنها یا توانایی ترک محل سکونت خود را ندارند و یا اصلا تمایلی به این کار ندارند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان همچنین از دولت یونان خواسته است به افرادی که با درخواست پناهندگی آنها موافقت می گردد یاری کند.

بر اساس اعلام این نهاد، پناهندگان باید برای آشنایی با جامعه ای که پذیرای آنها شده است به کلاس های زبان، آموزش حرفه ای و شغلی با درآمد کافی دسترسی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1021

به "دولت یونان به دنبال اخراج 10 هزار پناهنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت یونان به دنبال اخراج 10 هزار پناهنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید