رشد محبوبیت تیگو7 پس از یک سقوط

به گزارش اسلیم فا، این روزها خرید خودرویی که به امکاناتی نظیر مانیتور لمسی 8 اینچی به همراه GPS، جایگاه های چرمی گرمکن دار و برقی، دوربین 360 درجه، جعبه دنده اتوماتیک، موتور توربو 147 اسبی و سیستم تهویه دوگانه مجهز است، حداقل 500 میلیون تومان هزینه روی دست شما می گذارد. کوراندو و میتسوبیشی asx مصداق شاخص این ادعا هستند که در بازه 500 تا 575 میلیون تومان در بازار معامله می شوند و به نسبت بازار مناسبی دارند اما آیا می دانستید با نصف این مبلغ می گردد کراس اووری بزرگ تر از این دو خودرو را خرید که گرچه توان چندانی برای آفرود و گل بازی ندارد ولی در شهر و جاده سواری و رفاه مناسبی را عاید شما می نماید و محصول پرچمدار چری چین در ایران است.

رشد محبوبیت تیگو7 پس از یک سقوط

تیگو7 که از بدو ورود به بازار ایران تا انتها سال 97 چیزی نزدیک به 8264 دستگاه فراوری داشته، هم اینک با افت قیمت وحشتناکی در بازار معامله می گردد که در دوره فعلی تشدید شده و با از بین رفتن حباب قیمت در بازار خودرو، قیمتش به 80 درصد بهای دوره گرانی در نسخه های صفر کیلومتر نزول نموده است. در واقع اگر اوایل اردیبهشت نسخه اکسلنت این خودرو بهایی نزدیک به 390 میلیون تومان داشت، هم اینک قیمت نسخه صفر این شاسی بلند چینی به مرز 325 تا 340 میلیون تومان کاهش یافته و وضعیت خودروهای با کارکرد 10 تا 25 هزار کیلومتر به مراتب بدتر است. در واقع چری به ازای هر 10 هزار کیلومتر کارکرد، هزینه بالایی نزدیک به 20 تا 40 میلیون تومان به مالکان تحمیل می نماید.

در این روند بعضی ایرادات خودرو نظیر کشش نه چندان بالای خودرو یا لذت رانندگی پایین آن موجب شده تا پس از مدتی تیگو7 از چشم خریداران بیفتد. اتفاقی که می تواند به فرصتی مناسب برای متقاضیان خودروهای مدرن و آپشنال چینی بدل گردد. در واقع دامنه متنوع رنگ های بدنه در کنار طراحی بیرونی و داخلی مناسب و تداوم حضور سازنده چینی در کشور به رغم تحریم ها، از عواملی است که خرید تیگو7 را تضمین می نماید.

در عین حال ابدا از این خودرو انتظاری حتی در حد توسان تک دیفرانسیل نداشته باشید چرا که هم قوای فنی خودرو ضعیف تر است و هم تیگو7 ذاتا محصولی شهرنشین و مخصوص ترافیک است. خودرویی که در نسخه های 96 و 97 در کارنمودهای 50 تا 75 هزار کیلومتر می توان آن را با قیمت کمتر از 250 میلیون تومان خرید و از امکانات و طراحی و سواری خودرو تا حد متعادلی بهره برد.

منبع: دیوار
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 621

به "رشد محبوبیت تیگو7 پس از یک سقوط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد محبوبیت تیگو7 پس از یک سقوط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید