رضایی: دانشجویان نیز خواهان بازگشت به آموزش حضوری هستند

به گزارش اسلیم فا، مدیر امور آموزش دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: کیفیت آموزش در دوران کرونا هم به استاد و هم به دانشجو بستگی دارد، ولی نکته قابل توجه این است که با هر کیفیتی که آموزش مجازی داشته باشد، دانشجویان تمایل دارند به آموزش حضوری بازگردند.

رضایی: دانشجویان نیز خواهان بازگشت به آموزش حضوری هستند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دکتر میلاد رضایی در رابطه با نحوه برگزاری کلاس های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال نو اظهار کرد: آموزش مجازی مزایای خاص را خود دارد که به همین دلیل قصد نداریم این شیوه آموزش را کنار بگذاریم و این امکان را به اساتید داده ایم که اگر ترجیح می دهند، برخی از کلاس های خود را به صورت مجازی برگزار کنند. به ویژه اینکه برخی اساتید با یک سری نرم افزار خاص کار می کنند و اتفاقا، برگزاری این کلاس ها به صورت مجازی راحت تر و مفیدتر است.

وی با اشاره به نقاط قوت و ضعف آموزش مجازی در دوران شیوع کووید-19 گفت: نقطه قوت آموزش مجازی این بود که گاهی اوقات نیاز است برای دانشجویان فیلمی را به نمایش بگذاریم، مثلا برای بازدید از یک کارخانه دوربین کارخانه فعال می شود و دانشجویان می توانند در کلاس مجازی از این امکان استفاده کنند. همچنین در آموزش مجازی این فیلم ها برای دانشجویان ذخیره باقی می ماند.

دکتر رضایی در این رابطه اضافه کرد: نقطه قوت دیگر آموزش مجازی بحث نرم افزاری است. چراکه برخی از اساتید از یک سری نرم افزار خاص استفاده می کنند و این کار ها در آموزش مجازی بسیار خوب پیگیری می شود و دانشجویان نگران عدم یادگیری موضوع نیستند. زیرا فیلم کلاس برای آن ها ذخیره می شود. دانشجویان خوب و درسخوان نیز می گویند که اگر درس ها را یاد نگیرند، می توانند فیلم کلاس را مجددا مرور کنند.

وی راجع به نکات منفی آموزش مجازی در دوران کووید-19 ادامه داد: نکته منفی آموزش مجازی این بود که برخی از دانشجویان به انجام کار های خود می رسند و توجه کافی به درس و کلاس ندارند. البته نکته منفی مهم تر که بسیار قابل تامل است، این است که شرایط برگزاری امتحانات در آموزش مجازی به چند دلیل فاجعه است. یک دلیل این است که سطح سئوالات بالاتر می رود و وقت امتحان نیز کمتر می شود تا احتمال وقوع تخلف در امتحانات کاهش یابد. این کار باعث می شود دانشجویانی که درسخوان هستند نیز متضرر شوند.

دکتر رضایی با تاکید بر اینکه کیفیت آموزش در دوران کرونا کاهش پیدا کرده و هم به استاد و هم به دانشجو بستگی دارد، اضافه کرد: البته این امر در حالی است که برخی از اساتید کلاس مجازی را در شرایطی برگزار می کنند که با مصاحبه و تعامل دو طرفه با دانشجویان است و بعضا کلاس مجازی آن ها از کلاس حضوری هم بهتر است. البته در برخی از اساتید پیشکسوت این امر برعکس است و بسیاری از اساتید در کلاس حضوری به شیوه بهتری تدریس می کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: تلاش میکنیم در سال 1401 اگر تمام کلاس ها را هم حضوری نکردیم، حتما شیوه نیمه حضوری را پیش بگیریم و کلاس های رفع اشکال برگزار کنیم و بنا به نیاز یا عدم نیاز دانشجویان به خوابگاه ها، شیوه برگزاری کلاس ها را مشخص کنیم. به عنوان مثال اگر دانشجویانی نیازی به خوابگاه ندارند، در کلاس حضوری شرکت کنند و کلاس دانشجویان خوابگاهی را مجازی برگزار کنیم و چند جلسه کلاس رفع اشکال برای آن ها برگزار کنیم.

مدیر آموزش دانشگاه صنعتی امیرکبیر شرح داد: شرایط فعلی به نحوی است که خود دانشجویان نیز تمایل دارند آموزش به حالت حضوری بازشود. به این ترتیب در تلاش هستیم که کلاس ها را در سال نو نیمه حضوری برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2110

به "رضایی: دانشجویان نیز خواهان بازگشت به آموزش حضوری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایی: دانشجویان نیز خواهان بازگشت به آموزش حضوری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید