رونمایی مادربردهای سری Z490 ایسوس در ایران

به گزارش اسلیم فا، ایسوس امروز در مراسمی آنلاین از مادربردهای سری Z490 خود در کشورمان رونمایی کرد. در حالی که هر سال ایسوس مراسم باشکوهی برای رونمایی از جدیدترین مادربردهای خود در کشورمان برگزار می کرد، سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا، برای اولین بار در ایران یک همایش آنلاین سخت افزار برگزار کرد و به صورت مجازی، جدیدترین مادربردهای ساخت ایسوس برای پردازنده های جدید شرکت اینتل را به نمایش گذاشت. در این رویداد آقای مسلمی، مدیر روابط عمومی دفتر ایسوس در ایران به توضیحات فنی مفصلی راجع به مادربردهای 490 این سازنده تایوانی پرداختند که در ادامه چکیده ای از این توضیحات درج شده است.

رونمایی مادربردهای سری Z490 ایسوس در ایران

چیپست Z490 میزبان پردازنده های نسل دهمی اینتل است و ایسوس این سری از مادربردهای خود را به گونه ای طراحی نموده که از تمام پتانسیل این پردازنده ها استفاده کند. مادربردهای Z490 ایسوس در مدل های مختلف از قابلیت های متنوعی مانند توانایی اورکلاک، سیستم خنک نماینده انقلابی، بهینه سازی حافظه و جدیدترین نسل از راهکارهای ارتباطاتی برخوردارند و هر مدل در کاربرد مشخصی، صفات شاخص و متمایزی دارند. در ادامه به بعضی از این ویژگی ها که امروز در مراسم ایسوس به آنها اشاره شد خواهیم پرداخت.

ROG MAXIMUS XIII Extreme، پادشاه جدید سرزمین اورکلاکینگ

مراسم به معرفی رده بالاترین مادربرد Z490 ایسوس شروع شد. ROG MAXIMUS XIII Extreme مادربردیست که رکوردهای فوق العاده را در بخش اورکلاکینگ ثبت نموده و به واقع می توان آن را سلطان اورکلاکینگ در سری Z490 معرفی کرد. ایسوس دگرگونی های جذابی را در این مادربرد ایجاد نموده تا توانسته چنین محصول ارزشمندی را در خدمت مشتریان خود قرار دهد. سیستم مدار تغذیه که یکی از بخش های حیاتی در یک مادربرد مخصوص اورکلاک است، در این مدل متفاوت با نسل های قبل طراحی شده است. با فناوری جدید ایسوس، انرژی مورد احتیاج پردازنده با سرعت بسیار بیشتری تامین می گردد، در حالی که خبری از فراوری حرارت زیاد هم نخواهد بود.

برای کنترل دمای چیپست مادربرد حتی در اورکلاک سنگین، ایسوس از لوله حرارتی و پدهای حرارتی بسیار باکیفیتی در ROG MAXIMUS XIII Extreme استفاده نموده که پایداری بالا را تضمین می نمایند. اسلات DIMM.2 یکی از جذاب ترین ویژگی های این مادربرد محسوب می گردد. ماژولی خلاقانه برای که امکان نصب کارت های توسعه دهنده با فرم فاکتور M.2 را تا دو عدد به وسیله رابط DDR4 فراهم می نماید و با برخورداری از هیت سینک های خنک نماینده، مانع از افزایش حرارت کارت و کاهش عملکرد آن می گردد. ProCool 2 دیگر فناوری کاربردی ایسوس است که ضمن اتصال کاملا محکم کابل پردازنده به سوکت روی مادربرد، تا 11 درجه دما را در هنگام انتقال پالس های انرژی کاهش می دهد. در این مادربرد پرابهت، بخش های مختلفی از نورپردازی RGB استفاده شده که حس لوکس بودن را با یک بدنه یکپارچه آلومینیومی به خوبی منتقل می نماید.

ROG Maxmus XII Formula: زیباترین مادربرد حرفه ای ایسوس

سری فرمولای مادربردهای ایسوس همیشه زیبایی ظاهری فوق العاده ای داشته و جدیدترین مدل از این سری نیز به همین ترتیب بسیار زیباست. این مادربرد از نظر قابلیت و ویژگی کاملا شبیه به مدل بالاتر یعنی MAXIMUS XIII Extreme است با این اختلاف که Maxmus XII Formula فاقد ماژول DIMM.2 است. همانند تمامی مادربردهای Z490 ROG، این مدل نیز مجهز به فناوری های AI Overclocking، AI Cooling و AI Netwroking است.

اورکلاک هوشمند در نسل قبلی مادربردهای ROG ایسوس نیز حضور داشت که وظیفه تنظیم اتوماتیک و هوشمند فرکانس پردازنده و رم را برای رسیدن به بالاترین حد از توانایی و پایداری بر عهده دارد. AI Cooling نیز کار تنظیم فن های خنک نماینده حتی تنظیم دور پمپ و رادیاتور در خنک نماینده های آبی انجام می دهد و در نهایت AI Netwroking بهترین تنظیمات شبکه را برای سریع ترین و پایدارترین اتصال به شبکه انجام می دهد. سری ROG دارای پورت های شبکه 2.5 و 10 گیگابیتی نیز می باشند.

ROG Strix Gaming، گیمینگ حرفه ای با انبوهی از امکانات مختص بازی

یک پله پائین تر از سری MAXIMUS، مادربردهای جذاب Strix Gaming قرار دارند که کاملا تخصصی برای حرفه ای ترین گیمرها طراحی شده که تشنه انبوهی از امکانات پیشرفته برای بازی هستند. این مادربرد دارای دو اسلات PCI Express 3.0 X16 می باشد که کاربران به واسطه آن می توانند دو کارت گرافیک را به صورت NVIDIA SLI یا AMD CrossFire بر روی مادربرد نصب نمایند. این مادربرد در بخش های مختلف قادر به رفع سازی احتیاجهای حرفه ای ترین گیمرهاست. از بخش شبکه گرفته تا صوتی، که ایسوس جدیدترین فناوری ها را به خدمت گرفته و پارامترهایی به منظور اورکلانیگ آسان نیز در این مادربرد تعبیه شده اند.

Z490 Prime، مادربردی ارزشمند برای عموم گیمرها

با اینکه Z490 Prime مانند سری Strix یا Maximus دارای انبوهی از امکانات پیشرفته نیست اما ایسوس امکاناتی را در این مدل در نظر گرفته که جوابگوی احتیاج عموم گیمرها با بودجه نه چندان بالا باشد. طراحی بهینه سازی شده سیستم تغذیه،، دو اسلات M.2، پورت شبکه اینتل 2.5 گیگابیتی، درگاه USB 3.2 نسل دوم با رابط USB-C و قابلیت پشتیبانی از فناوری Thunderbolt 3 بخشی از امکانات این مادربرد ارزشمند هستند. ضمن اینکه Z490 Prime ایسوس از نورپردازی RGB با فناوری اختصاصی Aura Sync نیز برخوردار است.

TUF Gaming، مستحکم و پایدار مانند یک دژ نظامی

در نهایت می رسیم به مادربردی که برای سخت کاری طراحی شده است. مادربرد Z490 TUF Gaming ایسوس به لطف برخورداری از استانداردهای نظامی Military Class، قادرند در زیر بارگذاری های سنگین مدت زیادی با نهایت پایداری فعالیت نمایند. این مادربرد می تواند از رم های DDR4 با فرکانس حداکثر 4600 مگاهرتز پشتیبانی کند. در دو بخش این مادربرد نورپردازی RGB تعبیه شده که با تم مشکی رنگ، از جذابیت خاصی برخودار شده است. تراشه صوتی این مادربرد ساخت کمپانی مشهور Realtek است. از فناوری انحصاری TUF Langaurd نیز در مادربرد Z490 TUF Gaming به منظور جلوگیری از اتفاقاتی مانند صاعقه و الکتریسیته ساکن استفاده شده است.

محصولات سری ProArt، طراحی شده برای مهندسین، طراحان و فراورینمایندگان محتوا

ایسوس زیربرند جدیدی به نام ProArt را معرفی نموده که محصولات مختلفی مانند مادربرد و نمایشگر را در بر می گیرد. مادربرد ProArt بر خلاف مادربردهای گیمینگ این شرکت ظاهر کاملا ساده ای دارند اما ویژگی های بسیار شاخصی دارند که به طور مستقیم طراحان و فراورینمایندگان حرفه ای محتوا را هدف قرار می دهد. افراد شاغل در زمینه رندرینگ، مهندسین رشته های مختلف که با طراحی سر و کار دارند و کاربرانی از این قبیل می توانند بر روی سری ProArt ایسوس به عنوان محصولاتی تخصصی حساب نمایند.

در سرانجام رویداد، ایسوس تجهیزات گیمینگ دیگری مانند کیس جذاب خود را نیز به نمایش گذاشت. ایسوس مفتخر است که طرفدارانش می توانند امروز یک سیستم کامل را که تقریبا تمام قطعات آن از این برند باشد خریداری نمایند. سبد محصولات ایسوس در ایران با وجود شرایط سخت واردات قطعه بسیار کامل است. ضمن اینکه ایسوس به مشتریان خود تاکید می نماید محصولات این کمپانی را در ایران فقط با گارانتی اصلی از نمایندگان رسمی تهیه نمایند.

منبع : سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1124

به "رونمایی مادربردهای سری Z490 ایسوس در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی مادربردهای سری Z490 ایسوس در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید