سد سازی بر اساس ظرفیت مناطق و رعایت مسائل زیست محیطی است

به گزارش اسلیم فا، رضا اردکانیان در حاشیه سفر به استان قزوین برای افتتاح بزرگترین نیروگاه بادی کشور در روستای سیاهپوش طارم سفلی در پاسخ به سوال خبرنگاران که ایا سدسازی های غیر ضروری و غیر کارشناسی متوقف خواهد شد یا نه گفت: سد سازی یک دورانی دارد که باید در آن زمان طرح ها مطالعه و اجرا گردد و بعد از آن تمرکز روی کیفیت بهره برداری و بهره وری از آب باشد.

سد سازی بر اساس ظرفیت مناطق و رعایت مسائل زیست محیطی است

وی اضافه نمود: سدهایی داریم که توجیه دارد اما تاکید بیشتر ما روی بهره وری از آب است تا هم جوابگوی تامین غذای مردم باشیم و هم کیفی فراوری کنیم هر چند مهمترین دغدغه و اولویت ما تامین آب شرب پایدار و با کیفیت برای مردم است.

وزیر نیرو توضیح داد: در حال حاضر تعداد زیادی سد در کشور دست ساخت است اما تاکید ما روی کیفیت بهره برداری و بهره وری آب است. اردکانیان یادآورشئد: هر جا ظرفیت باشد با رعایت مسائل زیست محیطی سد را می سازیم واگر مشکلی داشته باشد صلاح کشور در نظر گرفته می گردد و از اجرا خودداری می کنیم.

بزرگترین نیروگاه بادی در قزوین افتتاح شد

اردکانیان در خصوص افتتاح طرح های نیروگاهی در کشور در هفته دولت اظهارداشت: در هفته دولت 11 نیروگاه تجدید پذیر به بهره برداری خواهد رسید که 5 نیروگاه در استان فارس، دو نیروگاه خورشیدی در تهران و نیروگاههای خورشیدی دیگری هم در یزد و سیستان و بلوچستان و قم داریم که قزوین بزرگترین طرح را دارد.

وی بیان نمود: ظرفیت تاسیس نیروگاههای تجدید پذیر در کشور بیش از 30 هزار مگاوات است که در حال حاضر 640 مگاوات تجدید پذیر در دست بهره برداری و 450 مگاوات هم در دست ساخت است.

اردکانیان توضیح داد: تا سرانجام دولت دوازدهم ظرفیت نیروگههای تجدید پذیر را به 4 هزار مگاوات خواهیم رساند.

وی بیان نمود: خوشبختانه بخش خصوصی سرمایه گذاری خوبی در این زمینه نموده است و با این کار ضمن صرفه جویی قابل توجه در سوخت و مصرف آب با توجه به پاک بودن این صنعت شاهد کاهش قابل ملاحضه آلاینده ها خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 23

به "سد سازی بر اساس ظرفیت مناطق و رعایت مسائل زیست محیطی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد سازی بر اساس ظرفیت مناطق و رعایت مسائل زیست محیطی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید