سرویس اعتباری اسنپ، آغازگر شیوه نوین پرداخت در ایران

به گزارش اسلیم فا، سرویس اعتباری اسنپ با مدل الان بخر، بعدا پرداخت کن (Buy Now, Pay Later) که به اختصار BNPL نامیده می گردد در سوپر اپلیکیشن اسنپ راه اندازی شده و تا به امروز در دسترس بیش از یک میلیون نفر از کاربران اسنپ قرار گرفته است. کاربران سوپر اپلیکیشن اسنپ، با استفاده از این روش پرداخت، می توانند محصولات و خدمات مورد احتیاج خود را بلافاصله خرید و دریافت نمایند و مبلغ آن را در سرانجام ماه بازگردانند.

سرویس اعتباری اسنپ، آغازگر شیوه نوین پرداخت در ایران

راستا توسعه مدل الان بخر، بعدا پرداخت کن در جهان و ایران

اسنپ پی فعالیت خود را، به اسم بازوی اقتصادی گروه اسنپ و با هدف ایجاد فراگیری اقتصادی (Financial Inclusion)، از سال 1399 شروع کرد و سرویس اعتباری از محصولات مهم این مجموعه است. مجید حسامی، مدیر ارشد اجرایی اسنپ پی، در معرفی سرویس اعتباری می گوید: اسنپ پی کوشش می نماید، همگام با شرکت های برتر حوزه فناوری های اقتصادی (فین تک) در جهان، محصولات و خدمات نوین مورد احتیاج زندگی دیجیتال را به کاربران اسنپ ارائه دهد. درخصوص سرویس BNPL، علاوه بر استقبال چشمگیر از این محصول در سراسر جهان، توجه به این واقعیت که کارت های اعتباری هنوز وارد سیستم پرداخت اقتصادی ایران نشده اند، ضرورت ارائه این سرویس را برای کاربران ایرانی بیش از پیش روشن می نماید. همین موضوع به انگیزه اصلی ما برای راه اندازی سرویس اعتباری اسنپ تبدیل شد و از حدود 10 ماه پیش این سرویس را به صورت آزمایشی راه اندازی کردیم.

در سطح بین المللی، علاوه بر فین تک های شناخته شده ای چون کلارنا، افترپی و افرم که کسب و کار خود را بر BNPL بنا نموده اند، اکنون شرکت های بزرگی از جمله اپل، آمازون و پی پل هم به مدل الان بخر، بعدا پرداخت کن (BNPL) روی آورده اند. بر اساس مطالعات صورت گرفته، در چند سال اخیر این مدل از بین تمامی شیوه های سنتی و نوین پرداخت در جهان بالاترین مقدار رشد استفاده را در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا و هند داشته است و بعضی از متخصصان از این روش با اسم انقلاب بعدی صنعت اقتصادی یاد می نمایند.

احتیاجمندی های استفاده از سرویس اعتباری اسنپ

به گفته مدیر ارشد اجرایی اسنپ پی، در حال حاضر سرویس اعتباری اسنپ برای بیش از یک میلیون نفر از کاربران سوپر اپلیکیشن اسنپ فعال است. این کاربران، با اعتبار مشخصی که در ابتدای ماه به آن ها تخصیص داده می گردد، می توانند از خدمات گروه اسنپ استفاده و هزینه آن را آخر همان ماه پرداخت نمایند. فعال سازی این سرویس و دریافت تسهیلات آن تنها با چند کلیک و بدون اخذ وثیقه، ضامن و مدرک و صرفا با استناد بر اعتبار کاربران نزد اسنپ انجام می گردد و اعتبار تخصیص داده شده بلافاصله قابل استفاده است. امروز سرویس اعتباری اسنپ به اسم یک شیوه پرداخت سریع، راحت و امن با استقبال کاربران اسنپ روبرو شده و تجربه جدیدی در حوزه دریافت اعتبار و پرداخت رقم زده است.

زمان فعال شدن سرویس اعتباری برای سایر کاربران

حسامی درباره زمان فعال شدن سرویس اعتباری برای سایر کاربران اسنپ شرح می دهد: با توجه به بی سابقه بودن این سرویس در ایران، تخمین جوانب فعال کردن آن برای تمام کاربران با چالش هایی همراه است. با این حال، به سرعت در حال توسعه این محصول هستیم و در کنار ارائه ویژگی¬ های مجذوب کننده برای کاربران فعلی، هر ماه این سرویس را برای تعداد قابل ملاحظه ای از کاربران اسنپ فعال می کنیم. برآورد ما این است که تعداد کاربران فعال در این سرویس، تا خاتمه سال، به سه برابر برسد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1903

به "سرویس اعتباری اسنپ، آغازگر شیوه نوین پرداخت در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس اعتباری اسنپ، آغازگر شیوه نوین پرداخت در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید