سقوط جنگنده نیروی هوایی هند

به گزارش اسلیم فا، یک فروند جنگنده میگ-21 نیروی هوایی هند حین ماموریت آموزشی سقوط کرد و خلبان آن جان خود را از دست داد.

سقوط جنگنده نیروی هوایی هند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها از سقوط یک فروند جنگنده نیروی هوایی هند خبر دادند.

به نوشته وبگاه دیفنس ورلد در اولین ساعات روز آدینه یک فروند جنگنده میگ-21 ارتش هند نزدیک منطقه موگا در پنجاب سقوط کرد . این سومین سانحه هوایی از این نوع در امسال میلادی است. آنطور که ارتش هند اعلام نموده این جنگنده در حال اجرا پرواز آموزشی بود و خلبان این پرواز نیز بعد از سقوط جان خود را از دست داده است.

دو فروند میگ -21 دیگر نیروی هوایی هند در ماه های ژانویه و مارس سقوط کردند. هنوز علت دقیق این سانحه هوایی از سوی ارتش هند اعلام نشده است.

هم اینک 400 فروند از این جنگنده در ارتش هند مشغول به فعالیت است. نیروی هوایی هند میخواهد تا سال 2024 جنگنده های میگ 21 و میگ 27 خود را با جنگنده های دیگر از جمله رافال ساخت فرانسه جایگزین کند.

نیروی هوایی هند سال های پر حادثه ای را سپری می نماید به طوریکه از سال 2019 تا به امروز بیش از 12 فروند هواپیمای نظامی را در جریان سوانح هوایی از دست داده و در نتیجه شماری از پرسنل زبده این کشور کشته شده اند.

هند برای نخستین بار در دهه هشتاد میلادی اولین جنگنده های سبک وزن تک نفره را دریافت کرد و به همین دلیل در حال حاضر به شدت به جنگنده های پیشرفته قرن 21 احتیاج دارد. چندی قبل سخنگوی دولت هند گفت که 12 جنگنده سوخو-30MKI و 21 جنگنده میگ-29S به ناوگان جنگنده های نیروی هوایی هند اضافه خواهند شد.

برآوردها حاکی از آن است که 270 جنگنده سوخو-30S و 65 فروند جنگنده میگ-29S ستون اصلی خط مقدم نیروی هوایی هند را تشکیل می دهند. اما هند تعدادی جنگنده های میراژ 2000 و رافال فرانسوی نیز دارد و جنگنده تجاس ساخت داخل هند نیز در نیروی هوایی این کشور به کار گرفته می گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1750

به "سقوط جنگنده نیروی هوایی هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط جنگنده نیروی هوایی هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید