شخصیت خود را با دستخطتان تحلیل کنید

به گزارش اسلیم فا، گرافولوژی شاخه ای از علم است که شخصیت افراد را از روی دست خط آن ها تجزیه و تحلیل می نماید. همانطور که در زندگی روزمره خود قطعا متوجه شده اید، دست خط فردی یکسان نیست.

شخصیت خود را با دستخطتان تحلیل کنید

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایکو سنترال، جزئیاتی مانند شیب، فشار، میزان خط هر فردی با فرد بغل دستی خود فرق دارد. مثلا حروف a و k به روش های مختلف به خصوص به وسیله بسیاری از افراد استفاده می گردد. گرافولوژی فکر می نماید که این دستخط که به طور کلی برای همه فرق دارد، از شخصیت افراد نشات می گیرد یا بر آن ها تأثیر می گذارد.

اهمیت گرافولوژی در کشور ها فرق دارد. به عنوان مثال، در فرانسه، نامه های تجاری نوشته شده به وسیله افراد، به ویژه در طول فرآیند های استخدام، به وسیله روشی که ذکر کردیم آنالیز می گردد. جدای از این، در بسیاری از کشور ها به عنوان مدرکی در زمینه حقوق تلقی می گردد. بعلاوه مستقیماً به رشته هایی مانند روانشناسی و روانپزشکی مربوط می گردد.

البته معمولا دستخط افراد در مدت زمان طولانی تغییر می نماید. مهم ترین عوامل برای تغییر دستخط ها در طول زمان سن، بلوغ و سطح تحصیلات است. با این حال، شرایط روانی نیز مستقیماً بر نوشته تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، نوشته های پزشکان که عموماً خواندن آن ها سخت است.

تفاوت هایی که در نامه ای که به شخص مورد علاقه خود می نویسید و نامه ای که به نهاد های رسمی می نویسید، از مواردی است که به آن اشاره کردیم، همه این ها نیز تاثیر گذارند.

چگونه شخصیت ها را می توان شناسایی کرد

شیب

شیب های که به سمت راست در نوشته ها تمایل دارند، نشان دهنده شخصیت قوی در ارتباطات است. از طرف دیگر چپ دستی نشانه شخصیتی عاطفی است که به افراد بیرون از دایره نزدیک خود مشکوک است. به سمت راست نوشتن اغلب نماد اعتماد به نفس و استقلال است.

میزان

این واقعیت که میزان متن بزرگتر از میانگین معمول است نشان دهنده ویژگی های فردی است که در برقراری ارتباط قوی و اعتماد به نفس دارد. ریز نوشتن نشان دهنده فقدان توانایی تحصیلی و ذهنی و بعلاوه مقداری همدلی است.

پر رنگ نوشتن

حروف تیره نشان دهنده وفاداری به کلمه است، حروف تیره نشان دهنده تنش و حالت عصبی است. متن محو شده نشان دهنده خستگی و احساسی بودن است.

حروف l، t، h

طول در قسمت های بالایی نماد هدف و جاه طلبی است.

حروف g,y,p

شیب دار بودن دم کلمات نشانه بی حوصلگی است.

گرافولوژی بیشتر به وسیله موسسه پزشکی قانونی در آزمایشگاه های جنایی خود استفاده می گردد. گرافولوژی بیشتر موضوع علم جنایی است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 مرداد 1402 بروزرسانی: 16 مرداد 1402 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2346

به "شخصیت خود را با دستخطتان تحلیل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شخصیت خود را با دستخطتان تحلیل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید