شخصیت پردازی نقش مهمی در معرفی ظرفیتهای گردشگری و میراث فرهنگی دارد

به گزارش اسلیم فا، میراث آریا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، شخصیت پردازی نقش مهمی در معرفی ظرفیتهای گردشگری و میراث فرهنگی دارد.

شخصیت پردازی نقش مهمی در معرفی ظرفیتهای گردشگری و میراث فرهنگی دارد

علی اصغر شالبافیان در دومین همایش به استقبال نوروز که در محل سالن آمفی تئاتر این وزارتخانه برگزار گردید، اضافه نمود: یکی از راهبردهایی که معاونت میراث فرهنگی انتخاب نموده و ارزشمند است، ارتباط برقرار کردن میراث فرهنگی با عموم مردم است. وقتی ما صحبت از توسعه گردشگری می کنیم، اساسا این توسعه گردشگری همراه با توجه به ارزش های میراث فرهنگی است.

او اضافه نمود: آنچه در حوزه میراث فرهنگی وجود دارد در گروی روایت ماست. کوشش های ارزشمندی در این باره صورت گرفته و باید ادامه یابد.

معاون گردشگری کشور افزود: در هر استان ستاد اجرایی خدمات سفر تشکیل شده و از آبان به صورت مستمر جلسات این ستادها شروع شده است. ستاد خدمات سفر موجب شناسایی و هم افزایی خدمات سفر شده و باعث رفع شدن بعضی از مسائل و مسائل دیگر در سطح استان نیز شده است.

او گفت: این که استانداران ستاد را در دستور کار و برنامه های خود قرار می دهند و از آن به عنوان یک ستاد دائمی نام برده می گردد، نشان از اهمیت این ستادها دارد. در این میان بطور حتم مدیران حوزه میراث فرهنگی از جمله مدیران پایگاه های تاریخی و موزه ها نقش مهمی در اجرایی شدن سیاست ها و مصوبات این ستاد دارند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه خطاب به مدیران گفت: تجربیات سال قبل را در اولویت برنامه ریزی های خود قرار دهید. یکی از مسائل مهم و مورد توجه موضوع ترافیک و همکاری با پلیس راهور در رفع کردن مسائل ترافیکی است.

او در ادامه با اشاره به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: پایگاه های میراث فرهنگی به هر دو حوزه نوروز و ماه رمضان مرتبط هستند و فعالیت های آنها می تواند در هر دو حوزه ادامه داشته باشد. فضاهای موزه ای و پایگاه های میراث فرهنگی فضاهای مناسبی برای اجرای برنامه های مرتبط با نوروز و نیز ماه مبارک رمضان است.

شالبافیان در ادامه گفت: در حوزه گردشگری دو فعالیت مهم داریم که یکی از آنها دستورالعمل ثبت رویدادهای گردشگری است. این مهم با فعالیت ها در پایگاه های میراث فرهنگی در ارتباط است و می تواند فرصت مناسبی برای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و گردشگری باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 اسفند 1401 بروزرسانی: 16 اسفند 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2286

به "شخصیت پردازی نقش مهمی در معرفی ظرفیتهای گردشگری و میراث فرهنگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شخصیت پردازی نقش مهمی در معرفی ظرفیتهای گردشگری و میراث فرهنگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید