تهران در انتظار دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری

به گزارش اسلیم فا، معاون گردشگری کشور در عین حال که از طراحی و ارائه بسته های جدید سفر برای نوروز اطلاع داد، تاکید نمود: درهای ایران به روی گردشگران جهان باز شده و کشور ما در سال 2017 مقصد بسیاری از مردم جهان خواهد بود.

تهران در انتظار دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا بهار 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، مرتضی رحمانی موحد ـ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ در نشست رسانه ای که پیش از ظهر شنبه (16 بهمن ماه) برگزار گردید، درباره دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که از 18 تا 21 بهمن با شعار ایران را متفاوت ببینید در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد، یادآور شد: در سه سال گذشته تمام کوشش ما برای برگزاری رزمایش و گردهمایی با حضور تمام فعالان گردشگری بود.

اوبا اشاره به برندسازی نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران برای معرفی بیشتر کشورمان به دنیا، اظهار کرد: نمایشگاه سال جاری از نظر کمّی و کیفی با تفاوت های جدی همراه خواهد بود. در سالن 38 با روش متفاوتی، ایران را در 7 منطقه معرفی خواهیم کرد. همچنین وزرای چند کشور خارجی مهمان ما در مراسم افتتاحیه خواهند بود و از کشورهای لبنان، افغانستان، عراق، زیمبابوه، ترکیه و هیأت هایی از سوئیس و قزاقستان نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رحمانی موحد با یادآوری این که نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران در تقویم دنیای سازمان گردشگری دنیا ثبت شده است، گفت: یکی از اهداف این نمایشگاه، تقویت کیفی و تاثیرگذاری گردشگری ایران از سطح منطقه ای به بین المللی است، چرا که بر این باوریم باید از نظر استانداردها به سطح بین المللی ارتقاء یابیم.

معاون گردشگری در ادامه با اشاره به طراحی بسته های متوع سفر، اضافه نمود: این بسته ها که برای سفرهای یک و پنج روزه آماده شده، تا سرانجام بهمن ماه به دفاتر خدمات مسافربری ارائه خواهد شد. همچنین تا پیش از نوروز با همکاری تورگردان ها بسته فراوری و بازایابی سفر طراحی و عرضه می گردد.

اقدام جدید آمریکا حمایت نخواهد شد

او همچنین درباره اعمال محدودیت های جدید برای اتباع ایرانی توسط آمریکا، اعلام کرد: گردشگری محصول روابط مردمی و همکاری های بین المللی است. ما قبلا هم در شرایط سخت، تمرین داشتیم و این اقدام جدید از طرف کشوری که توسط حاکمیت خود به نقد کشیده شده است، هیچ حمایتی نخواهد شد.

وی همچنین گفت: گردشگری ایران حتی در زمانی که آمریکا محدودیت ویزا برای اتباع 38 کشوری که پیش تر به ایران سفر نموده بودند، با رشدی از 30 تا 100 درصد روبرو شد. درهای ایران به روی گردشگران دنیا باز شده است و کشور ما در سال 2017 مقصد بسیاری از مردم دنیا است.

برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران با همراهی 21 کشور

فرهاد امینیان - مجری دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ـ در ادامه این نشست با بیان این که در این دور از نمایشگاه بیش از 60 شرکت خارجی از 21 کشور حضور دارند، اضافه نمود: 10 سالن با بیش از 5 هزار متر مربع وسعت به نمایشگاه گردشگری سال جاری اختصاص داده شده که این فضا نسبت به گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

به گفته او، 381 شرکت داخلی تا به امروز برای حضور در دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ثبت نام نموده اند پیش بینی می گردد تعداد آن ها تا زمان برپایی به 400 شرکت برسد.

امینیان همچنین با اشاره به تنوع بخشی به رویدادهای نمایشگاه بین المللی گردشگری سال جاری، اضافه نمود: سال گذشته 245 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که البته آمار آن تفکیک نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 809

به "تهران در انتظار دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران در انتظار دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید