صدور بیش از 21 گواهینامه صادراتی در زنجان

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران، داود کارگزاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 21 گواهینامه صادراتی برای محصولات کشاورزی وغذایی در زنجان صادر شد، اضافه کرد: این تعداد گواهینامه از شروع امسال و برای 12 محصول کشاورزی و غذایی شامل انواع کشمش و خرما و آب میوه صادر شده است .

صدور بیش از 21 گواهینامه صادراتی در زنجان

وی ارزش کالاهای صادر شده را نزدیک به 80 میلیارد ریال خاطرنشان کرد و ادامه داد: 11 کشور از جمله آلمان ، کانادا، اسلوونی ، بلژیک ،هلند ، ترکیه ، مجارستان و عراق مقصد صادراتی این محصولات بودند.

مدیر کل استاندارد استان زنجان توضیح داد: فرهنگ سازی در مورد استاندارد نقش تأثیرگذاری در گرایش مردم به سمت کالاهای استاندارد دارد و اگر مردم میل زیادی به خرید کالای استاندارد داشته باشند واحد فراوریی هم مجبور و موظف خواهد بود که کالای استاندارد فراوری و عرضه کند.

کار گرزاده گفت:سازمان استاندارد استان در راستای عمل به وظایف خود در بحث ترویج فرهنگ استاندارد اقدامات قابل توجهی را تاکنون انجام داده و برگزاری دوره های آموزشی،دیوار نویسی در مدارس و خیابانها و آموزش دانش آموزان از جمله اقداماتی است که در این راستا اجرا شده است.

وی به نقش تأثیرگذار رسانه ها در ترویج فرهنگ استاندارد اشاره کردو یاد آورشد: رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی ضعف ها و ضررهای کالاهای غیر استاندارد و معرفی کالای استاندارد مردم را نسبت به گرایش و استفاده از کالای استاندارد تشویق نمایند.

مدیر کل استاندارد استان زنجان ابراز کرد: نظارت و بازرسی از کالاهای استاندارد تقش بسزایی در استانداردسازی کالاها دارد و این امر باعث می گردد واحد فراوریی ملزم به فراوری کالای استاندارد باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 565

به "صدور بیش از 21 گواهینامه صادراتی در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور بیش از 21 گواهینامه صادراتی در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید