طرز تهیه مرغ سوخاری با چیپس یا کرانچی در سه سوت

به گزارش اسلیم فا، در پی طعمی متفاوت و هیجان انگیز برای مرغ سوخاری خود هستید؟ جایگزینی آرد یا پودر سوخاری با چیپس یا پفک کرانچی، طعمی نو و باورنکردنی به مرغ سوخاری شما می دهد. این روش پخت، نه تنها آسان و سریع است، بلکه مرغی ترد و خوشمزه با ظاهری منحصر به فرد به شما می دهد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری را مرور نموده بودیم و در ادامه طرز تهیه مرغ سوخاری با چیپس یا کرانچی را آنالیز خواهیم کرد.

طرز تهیه مرغ سوخاری با چیپس یا کرانچی در سه سوت

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری با چیپس

  • سینه مرغ بزرگ 2 عدد
  • نمک 2 قاشق غذاخوری
  • آرد همه منظوره نصف فنجان
  • نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه آسیاب شده 1 قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز آسیاب شده نصف قاشق چایخوری
  • تخم مرغ بزرگ 2 عدد
  • چیپس سیب زمینی له شده 1 کیسه بزرگ
  • روغن برای سرخ کردن 4 فنجان

طرز تهیه مرغ سوخاری با چیپس

1. آماده کردن مرغ

در اولین مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری با چیپس یا کرانچی ابتدا سینه های مرغ را به میزان مدنظرتان برش دهید و رویشان خوب نمک بریزید. مرغ را به مدت 30 دقیقه در دمای اتاق بگذارید.

2. آماده کردن مخلوط آرد

اکنون و هم زمان که مرغ را نمکی نموده اید، در یک کاسه کوچک، آرد، نشاسته ذرت، نمک، فلفل سیاه و قرمز را با هم مخلوط کنید. سپس مواد را با هم در یک بشقاب سایز میانه الک کنید.

3. آماده کردن مخلوط تخم مرغ و چیپس

در این مرحله در یک کاسه کم عمق، تخم مرغ ها را با هم مخلوط کنید. در یک بشقاب میانه دیگر، چیپس سیب زمینی خود را به قطعات کوچک و یکدست خرد کنید. سعی کنید تکه های درشت باقی نگذارید زیرا احتمال افتادن آن ها هنگام سرخ کردن بیشتر است.

4. غلطاندن مرغ در مخلوط و سرخ کردن آن

در آخرین مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری با چیپس یا کرانچی ، تکه های مرغ را به آرامی در مخلوط آرد بپوشانید، سپس در مخلوط تخم مرغ فرو کنید و در آخر با چیپس سیب زمینی خرد شده بپوشانید. بعد قطعه های آماده شده را در تابه ای که روغنش داغ شده بریزید و اجازه دهید 5-7 دقیقه تفت بخورند. دقت داشته باشید که مرغ سوخاری باید قهوه ای طلایی تیره گردد. این کار را تا اتمام تمام تکه های مرغ سوخاری ادامه دهید. بعد مرغ های سوخاری خود را در یک صافی بگذارید تا روغن اضافه آن کشیده گردد. این غذای خوشمزه را می توانید با سس مدنظرتان سرو نموده و نوش جان کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه مرغ سوخاری با چیپس یا کرانچی

تهیه و پخت مرغ سوخاری کار ساده ای است اما بهتر است برای تهیه مرغ سوخاری نکات و فوت وفن های آن را هم به خوبی بدانید.

طرز تهیه مرغ سوخاری با پفک کرانچی

طرز تهیه مرغ سوخاری با کرانچی درست مثل طرز تهیه مرغ سوخاری با چیپس است بنابراین تمام مراحل بالا را برای تهیه مرغ سوخاری با پفک طی کنید فقط به جای چیپس پفک را داخل کیسه بریزید و خوب له کنید تا پودر گردد. بعد هم مرغ را در مخلوط آرد، تخم مرغ و پودر پفک بغلطانید تا مرغ کامل روکش گردد بعد در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و ترد گردد.

نکات کلی برای تهیه مرغ سوخاری با چیپس یا پفک

برای طعم بهتر مرغ سوخاری خود می توانید از چیپس یا پفک با طعم های دلخواه خود بهره ببرید. البته می توانید از پودر پانکو یا آرد سوخاری به جای چیپس یا پفک بهره ببرید. طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر پانکو را می توانید در کتاب کاله مطالعه کنید.

نکته مهم دیگر برای تهیه مرغ سوخاری خوشمزه تر این است که برای تندتر شدن مرغ سوخاری می توانید از فلفل قرمز یا پودر چیلی به عنوان ادویه جات دیگر این غذا بهره ببرید.

تکه کردن مرغ به قطعاتی به میزان لقمه

واضح است که تکه تکه کردن مرغ به قطعاتی به میزان لقمه خیلی خوب است چون هرچه مرغ کوچک تر باشد، سریع تر می پزد و از طرف دیگر هرچه زمان پخت طولانی تر باشد، احتمال سوختن مرغ سوخاری شما بیشتر می گردد. البته دقت داشته باشید که می توانید مرغ را تکه نکنید و از ران یا سینه مرغ بهره ببرید.

دلایل ریختن نمک روی مرغ

یکی از دلایل اصلی ریختن نمک روی تکه های مرغ قبل از پخت، علاوه بر مزه دار کردن مرغ، این است که گوشت مرغ نرم گردد تا موادی که رویش می ریزیم بهتر به آن بچسبد و مرغ هم لطیف تر، آبدارتر و البته خوش طعم تر گردد.

استفاده از کمی ماست یا سس مایونز در مخلوط تخم مرغ

در طرز تهیه مرغ سوخاری با چیپس یا کرانچی برای این که پودر پفک بهتر به فیله های مرغ بچسبد، می توانید از کمی ماست یا سس مایونز در مخلوط تخم مرغ بهره ببرید.

مرینیت کردن مرغ

برای طعم بهتر مرغ سوخاری می توانید قبل از سوخاری کردن، مرغ را به مدت 30 دقیقه تا 2 ساعت در مخلوطی از ماست، آبلیمو، ادویه جات و طعم دهنده های دلخواه خود مرینیت کنید.

تهیه مرغ سوخاری در فر یا توستر

مرغ سوخاری را می توانید هم روی گاز تهیه کنید هم در فر یا توستر بنابراین بسته به دسترسی و علاقه تان می توانید از یکی از آن ها بهره ببرید. طرز تهیه مرغ سوخاری در فر و طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر را می توانید با جزییات در کتاب کاله مطالعه کنید.

سرو مرغ سوخاری

مرغ سوخاری با چیپس یا پفک را می توانید با سس های مختلف مانند سس مایونز، سس کچاپ، سس خردل، سس باربیکیو و … و بعلاوه با سبزیجات تازه مانند گوجه فرنگی، خیار و کاهو سرو کنید. طرز تهیه سس های مناسب مرغ سوخاری را می توانید با جزییات در کتاب کاله مطالعه کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 29 خرداد 1403 بروزرسانی: 29 خرداد 1403 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2381

به "طرز تهیه مرغ سوخاری با چیپس یا کرانچی در سه سوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مرغ سوخاری با چیپس یا کرانچی در سه سوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید