عادل الجبیر: میانجیگری لازم نیست، کانادا جبران اشتباهش را بلد است

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان امروز چهارشنبه در ادامه تنش آفرینی ریاض علیه اوتاوا در اظهاراتی خاطرنشان کرد: علیرغم تنش ها میان دو کشور، سرمایه گذاری کانادا در عربستان تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

عادل الجبیر: میانجیگری لازم نیست، کانادا جبران اشتباهش را بلد است

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

وزیر خارجه عربستان در ادامه گفت: لزومی برای میانجیگری در تنش های اخیر وجود ندارد؛ اوتاوا خود می داند برای جبران اشتباه بزرگ خود باید به چه اقدامی دست بزند.

وزیر خارجه عربستان ساعاتی پیش در توییتر خود گفت که عربستان دو اتاق عملیات در سفارت خود در کانادا ایجاد نموده است که در طول ساعات شبانه روز در حال فعالیت هستند.

بر اساس این خبر این دو اتاق عملیات در پی بحران روابط دیپلماتیک عربستان با کانادا ایجاد شده است و سفارت عربستان در کانادا به صورت فوق برنامه به اتباع این کشور در کانادا خدمات رسانی می نماید.

در پی خشم عربستان از انتقادهای کانادا به وضعیت حقوق بشر در عربستان، ریاض در اقدامی فوری سفیر کانادا را از خاک خود اخراج کرد و سفیر خود را از کانادا فرا خواند.

عربستان همچنین از دانشجویان بورسیه دولتی این کشور خواسته ظرف یک ماه آینده به عربستان بازگردند و تأکید نموده است که این دانشجویان به دانشگاه های دیگری اعزام خواهند شد.

عربستان همچنین برنامه مداوای بیماران خود در کانادا را نیز متوقف نموده و پروازهای خطوط هوایی عربستان به تورنتو و برعکس به حالت تعلیق در آمده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 248

به "عادل الجبیر: میانجیگری لازم نیست، کانادا جبران اشتباهش را بلد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادل الجبیر: میانجیگری لازم نیست، کانادا جبران اشتباهش را بلد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید