نشست گروه 7 در سایه شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار گشت

به گزارش اسلیم فا، در پی افزایش نگرانی ها از شیوع ویروس کووید-19، سران کشورهای گروه موسوم به جی 7 مجبور شدند، نشست خود را با محور ویروس کرونا به صورت ویدئوکنفرانس برگزار کنند.

نشست گروه 7 در سایه شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار گشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی تشدید شیوع ویروس کرونا و افزایش نگرانی های جامعه جهانی از انتقال این ویروس ناشناخته، حتی رهبران قدرتمندترین کشورهای جهان موسوم به گروه 7 G7 مجبور شدند که این نشست مالی خود را در این روزها از طریق ویدئوکنفرانس برگزار کنند.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیزنس اینسایدر، رهبران گروه 7 روز گذشته (دوشنبه) از طریق ویدئوکنفرانس برای بحث درباره همه گیری ویروس کووید-19 در جهان ارتباط بر قرار کردند.

در تصویری از این ویدئوکنفرانس که در صفحه توییتر منتشر شده بود، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا در ویدئوکنفرانس قابل مشاهده هستند.

بنا به گزارش شبکه سی ان ان، با تشدید تنش ها میان کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا در خصوص وضع محدودیت های مسافرتی و تولید واکسن کووید-19، موضوع این ویدئوکنفرانس، بر چگونگی هماهنگ سازی واکنش های کشورهای عضو گروه هفت به ویروس مرگبار کرونا متمرکز بود.

رهبران این گروه بعد از نشست مجازی روز گذشته خود در بیانیه ای مشترک بیان نمودند: با اقدام مشترک، ما تلاش می کنیم خطرات ناشی از همه گیری کووید-19 برای بهداشت و درمان و اقتصاد را رفع کنیم و زمینه را برای بازیابی مقتدرانه رشد و توسعه مالی پایدار و پررونق فراهم آوریم.

کنفرانس گروه هفت درست یک روز بعد از آن برگزار گشت که یک رسانه آلمانی گزارش کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ظاهراً تلاش دارند با پیشنهاد مالی به یک شرکت دارویی آلمانی، حق انحصار تحقیقات در خصوص تولید واکسن کووید-19 را به آمریکا منتقل کند.

جاستین ترودو از خانه خود در اتاووا به این ویدئوکنفرانس پیوسته بود زیرا بعد از آنکه هفته گذشته، آزمایش کرونا همسر وی مثبت اعلام شد، نخست وزیر کانادا خود را در خانه اش قرنطینه کرده است که البته آنطور که گزارش ها نشان می دهد، حال وی خوب است و هیچ یک از علائم ویروس کرونا را ندارد.

نخست وزیر کانادا روز گذشته در راستای اقداماتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در کشورش، بیان نمود که از روز چهارشنبه هفته جاری، تمامی مرزهای خود را به روی غیر شهفرایندان و غیر مقیمین این کشور خواهد بست و شهفرایندان آمریکا را از این قاعده مستثنی کرد و گفت که این اقدام با هدف نجات جان کانادایی ها انجام می شود.

در حالیکه فرایند شیوع ویروس کرونا در چین بعنوان مرکز شیوع این بیماری سیر نزولی را طی می کند، این ویروس ناشناخته در کشورهای اروپایی فرایندی صعودی دارد و موجب افزایش نگرانی ها در میان مردم و مقام های این کشور شده است.

آخرین آمارها حاکی از آن است که طی 24 ساعت گذشته تست کرونای 34 نفر دیگر در کانادا مثبت اعلام شد تا مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به 375 نفر برسد.

روز گذشته، آلمان از مثبت بودن تست کرونای 1428 نفر در این کشور خبر داد تا شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 7241 نفر برسد. تا کنون در آلمان 15 نفر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه نیز روز دوشنبه 1210 نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند تا مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به 6633 نفر برسد. قربانیان ویروس کرونا در فرانسه تا کنون 148 نفر بوده اند.

مقامات بهداشت و درمان آمریکا شامگاه روز دوشنبه بیان نمودند که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 4281 نفر افزایش یافته است. شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا نیز افزایش یافته و به 74 نفر رسیده است.

مقامات ایتالیا روز دوشنبه از مرگ 349 نفر دیگر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند تا شمار قربانیان این ویروس در این کشور اروپایی به 2158 نفر برسد.

از سوی دیگر، طی 24 ساعت گذشته تست ابتلا به کرونای 2233 نفر دیگر در ایتالیا مثبت اعلام شد تا شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 27 هزار و 980 نفر برسد.

آمار و ارقام روز گذشته همچنین نشان می دهد، شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در بریتانیا با 171 مورد افزایش نسبت به یک روز قبل به 1543 نفر رسیده است.

در ژاپن نیز بیش از یکهزار و 500 نفر تا به امروز به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد قربانیان این ویروس در این کشور به 32 تن رسیده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 931

به "نشست گروه 7 در سایه شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست گروه 7 در سایه شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید