مشاوره های سرطان را در خانه بگیرید ، استارت آپ ها به عرصه مشاوره سرطان وارد می شوند

به گزارش اسلیم فا، ممکن است فرد مبتلا به سرطان به دلیل دوری راه یا نبود امکانات نتواند به پزشک متخصص مراجعه و از مشاوره متخصصان استفاده کند، در این صورت یک استارت آپ می تواند با ارتباط از راه دور این مشکل را حل نماید.

مشاوره های سرطان را در خانه بگیرید ، استارت آپ ها به عرصه مشاوره سرطان وارد می شوند

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

گروه فناوری خبرنگاران؛ حمیده آقاجانی - بعضی پدیده ها و بیماری ها شاید به نوعی حاصل مدرنیته و تغییر سبک زندگی جوامع بشری باشد. در گذشته بسیاری از ساکنین شهر ها و روستا ها در اثر بیماری های مثل طاعون و وبا جان خود را از دست می دادند، تعدادی هم ممکن بود در اثر یک ترکیدگی ساده آپاندیس به دیار حق می شتافتند، اما با توسعه تکنولوژی و کشف و ساخت دارو های جدید مرگ و میر های دسته جمعی در اثر بیماری کاهش یافت.

اما مصرف گرایی و تغییر الگوی زندگی موجب شد تا افراد از زندگی سالم فاصله بگیرند، کم تحرکی، مصرف غذا های آماده صنعتی و نیمه صنعتی، هوای آلوده شهر ها و تغییرات ژنتیکی موجب شده تا شکل بیماری ها نیز تغییر کند. بیماری های همچون سرطان که متاسفانه گریبان بسیاری از افراد در سراسر دنیا را گرفته به نحوی که سازمان بهداشت دنیای مدعی شده تا کمتر از 10 سال آینده این بیماری رشد 69 درصدی خواهد داشت و دومین عامل مرگ و میر در دنیا به حساب می آید.

پزشکان، محققان و پزوهشگران هنوز برای انواع سرطان راه درمانی پیدا ننموده اند، اما معتقدند شناخت به موقع بیماری و تحت نظر پزشکان متخصص قرار دریافت می تواند علاوه بر کاهش درد، فرایند رشد بیماری را کنترل نمود. از سوی دیگر ممکن است یک پزشک حاذق و متخصص در یک کلان شهر مشغول طبابت بوده و بیمار در یک روستا یا شهری کوچک ساکن باشد. در نتیجه بیمار با مشکلاتی همچون دوری مسافت و عدم امکان ویزیت حضوری روبرو خواهد بود.

گاهی نیز پیش می آید که یک بیمار می خواهد علاوه بر نظر پزشک معالج خود از نظر چند متخصص دیگر نیز آگاه گردد؛ متاسفانه یکی از شایعترین سرطان ها، سرطان سینه در بین زنان است. یک استارت آپ با نیازسنجی جامعه هدف و اینکه ممکن است برای بسیاری از بیماران مراجعه حضوری مشکل باشد و یا معذوریت هایی وجود داشته باشد راه اندازی شده است.

معصومه نجفی متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی سرطان از هم بنیان گذاران استارت آپ ربان در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران، درباره فعالیت این استارت آپ اظهار کرد: این استارت آپ از یک سال پیش با همکاری آقای کاویانی به همراه چهار نفر تیم فنی کار خود را شروع کرد.

وی با بیان اینکه ایده این کار از سال ها پیش در ذهن این گروه وجود داشته است، گفت: کوشش کردیم طی این چند سال تیم قوی را دور هم جمع کنیم تا بتوانیم خدمات مطلوبی ارائه کنیم.

نجفی با بیان اینکه راه اندازی چنین استارت آپی تقریباً در دنیا یک کار به حساب می آید، تاکید نمود: در حال حاضر تعداد استارت آپ هایی که کار مشابهی در دنیا انجام می دهند، انگشت شمار است و فکر می کنم این کار برای خدمت رسانی به بیماران و دسترسی آن ها به پزشک متخصص بسیار مفید است.

هم بنیان گذار استارت آپ ربان توضیح داد: در حال حاضر 23 پزشک که همه از پزشکان برجسته کشور و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها هستند در این استارت آپ همکاری می کنند و علیرغم اینکه مشغله کاری آن ها هم بسیار زیاد بود، خوشبختانه استقبال خوبی کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از این پزشکان اگر قرار باشد به مطبشان مراجعه گردد باید ماه ها در صفحه انتظار بود، گفت: این استارت آپ یاری می نماید تا بیماران از راه های بسیار دور در کشور بدون دریافت نوبت از مشاوره چنین متخصصانی ظرف 48 تا 72 ساعت استفاده کنند.

نجفی با اشاره به اینکه این استارت آپ هیچ حمایتی از سوی ارگان ها و سازمان های دیگر دریافت ننموده است، تاکید نمود: مهمترین هدف ما از راه اندازی این استارت آپ برقراری عدالت در زمینه سلامت بوده، به این دلیل که افراد در اینجا می توانند از دورترین شهر ها بدون اینکه بخواهند به یک مرکز درمانی یا شهر بزرگ تر مراجعه نموده یا در نوبت وقت گیری قرار بگیرند، جواب آزمایش های خود را برای پزشک ارسال نموده و نظر کارشناسی آن ها را دریافت کنند.

این متخصص جراحی عمومی تاکید نمود: شاید یکی از دلایلی که باعث شده این استارت آپ از نظر ما منحصر به فرد باشد، این است که پزشکان از تخصص های مختلف در اپلیکیشن حضور دارند و بیمار می تواند به صورت همزمان از مشاوره چندین پزشک استفاده نماید؛ همچنین کلینیک های چند تخصصی مجازی وجود دارد و شرایط بیمار به صورت همزمان توسط چند پزشک با تخصص های مختلف آنالیز شده و به بیمار اعلام می گردد.

وی درخصوص متخصصانی که در این استارت آپ حضور دارند، اضافه نمود: این متخصصان همه در حوزه سرطان فعال هستند و در حال حاضر 5 جراح، 3 متخصص رادیوتراپی، متخصص شیمی درمانی، متخصصان تصویربرداری سرطان، پاتولوژیست و متخصص ژنتیک برای آنالیز بیماران ارثی، متخصصان لنفدم برای بیمارانی که پس از طی کردن دوره درمان دستشان ورم می نماید، روانشناس و روانپزشک برای حمایت های روانی از بیماران سرطانی، متخصص زنان و متخصص هسته ای با ما همکاری می کنند.

نجفی درخصوص نحوه برقراری ارتباط با پزشک و هزینه های این اپلیکیشن نیز اظهار داشت: افراد با ایجاد یک حساب کاربری، هزینه ای معادل 50 هزار تومان که ویزیت مصوب متخصصان است، پرداخت می کنند. سپس یک پیام نوشتاری برای پزشک مورد نظر خود می گذارند و مدارک مورد نیازی که پزشک باید ببیند را آپلود می کنند تا به پزشک مورد نظر ارجاع گردد، پزشک نیز در از 24 ساعت تا 72 ساعت پاسخ کارشناسی خودرو را به بیمار اعلام می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 806

به "مشاوره های سرطان را در خانه بگیرید ، استارت آپ ها به عرصه مشاوره سرطان وارد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاوره های سرطان را در خانه بگیرید ، استارت آپ ها به عرصه مشاوره سرطان وارد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید