مصرف روزانه آب در تهران به اندازه دریاچه چیتگر است

به گزارش اسلیم فا، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: روزانه اندازه دریاچه چیتگر آب در کلانشهر تهران مصرف می گردد که این خود فاجعه ای عظیم است.

مصرف روزانه آب در تهران به اندازه دریاچه چیتگر است

محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت وگو با خبرنگار در مورد آخرین شرایط آب استان تهران گفت:متاسفانه بارش ها در تهران آنچنان مطلوب نبوده و زیاد پاسخگو نیست.

او با بیان اینکه آب سد های استان تهران از برف کوهستان تامین می گردد، توضیح داد: زمستان سال گذشته بارش برف مناسبی را شاهد نبودیم و با توجه به کاهش برف جلساتی را در آب منطقه ای در مورد مدیریت رها سازی آب ها داشته ایم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: در حال حاضر ما با توجه به کاهش بارندگی در کشور و به ویژه در تهران 81 درصد از آب های سطحی را استفاده نموده ایم.

بختیاری توضیح داد: تقریبا روزانه 3/03 میلیون متر مکعب آب در استان تهران استفاده می گردد به طوری که روزانه اندازه دریاچه چیتگر فقط آب در کلانشهر تهران مصرف می گردد که این خود فاجعه ای عظیم است.

او در مورد میزان هدر رفت آب در تهران گفت: به طور کلی 24 درصد از شبکه آب تهران عمری بالغ بر 25 سال دارند و این در حالی است که عمر مفید خطوط آب و فاضلاب به طور میانگین 25 سال ارزیابی می گردد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: هدررفت بدون درآمد آب حدود 23 درصد است و هدر رفت حقیقی حدود 13 درصد است که به طور جد پیگیر کاهش دادن آن هستیم، اما باید بدانیم که کاهش هدر رفت آب شبکه به رقمی کمتر از 10 درصد، امر بسیار دشواری است و هزینه قابل توجهی احتیاج دارد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه 7 درصد به تعرفه آب مشترکان خانگی و 16 درصد به تعرفه مشترکان پرمصرف آب اضافه شده است، گفت: از محل این افزایش تعرفه که البته به دلیل اختلاف فاحش هزینه فراوری و هزینه پرداختی، رقم درشتی را شامل نمی گردد، در طرح های کاهش مصرف آب و همچنین اصلاح شبکه استفاده می کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1664

به "مصرف روزانه آب در تهران به اندازه دریاچه چیتگر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف روزانه آب در تهران به اندازه دریاچه چیتگر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید