مقام پارلمانی روس: غرب روسیه را به جنگ با اوکراین تحریک می نماید

به گزارش اسلیم فا، رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه گفت: کشورهای غربی روسیه را به سمت جنگ در خاک اوکراین تحریک می نمایند، ولی مسکو امکانات کافی برای مقابله با تحریکات را داشته و اجازه نمی دهد پای روسیه را به یک جنگ یا رویارویی باز نمایند.

مقام پارلمانی روس: غرب روسیه را به جنگ با اوکراین تحریک می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که کشورهای غربی روسیه را به سمت جنگ در خاک اوکراین تحریک می نمایند، ولی این کشور راه های کافی برای پاسخگویی به این تحریکات در اختیار دارد.

این مقام پارلمانی امروز در مصاحبه ای گفت: آشکارا روسیه را به جنگ در اوکراین تحریک می نمایند. دوستان راهبردی ما در غرب احتیاج دارند که این مسئله تأیید گردد که روسیه از نقطه نظر آنها، اصلی ترین تهدید برای تمدن جهانی قرن حاضر است. ولی ما اجازه نخواهیم داد تا پای روسیه را به یک جنگ یا نوع دیگری از یک رویارویی خطرناک باز نمایند. این اقدامات تحریک آمیز آنها پیروز نخواهد بود. ما دارای امکانات و توانایی های لازم برای عکس العمل نشان داده به هر نوع تهدیدی که دشمنان ژئوپلیتیکی ما تمایل دارند روسیه را به سمت آن سوق دهند، مقابله کنیم.

در اواخر ماه مارس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین خاطرنشان کرد که روسیه گویا تعداد نظامیانش در مرز با اوکراین را افزایش داده و این اقدام مسکو، تهدیدی برای امنیت این کشور محسوب می گردد. این در حالی است که در همان روزها، نیروهای دولتی اوکراین تیراندازی های تحریک آمیزی را علیه نیروهای نظامی جمهوری خودخوانده دونتسک در منطقه دونباس انجام دادند.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین مدعی شده است که تنها راه خاتمه دادن به جنگ کنونی در منطقه دونباس، عضویت فوری این کشور در ناتو است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز آدینه، با اشاره به اینکه مقامات کی یف در اظهاراتی جنگ افروزانه، راهکار نظامی برای حل مسائل داخلی در مناطق جنوب و شرق اوکراین را بعید ندانسته اند، یادآور شد، مسکو نگران از سر گرفته شدن عملیات گسترده نظامی در مناطق شرقی اوکراین و در نزدیکی مرزهای روسیه است که تهدیدی برای امنیت این کشور بشمار می رود. به گفته وی، به همین دلیل مقامات روسی به صلاحدید خود نیروهای مسلح کشور را در داخل خاک روسیه جابه جا نموده اند تا از تأمین امنیت کشور مطمئن شوند و این اقدامی است که هر کشور دیگری که در نزدیکی مرزهایش خطر بی ثباتی و منطقه ای در آستانه انفجار قرار داشته باشد، قطعاً تدابیر لازم را بکار خواهد بست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1655

به "مقام پارلمانی روس: غرب روسیه را به جنگ با اوکراین تحریک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام پارلمانی روس: غرب روسیه را به جنگ با اوکراین تحریک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید