مقایسه پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دوگانه سوز با نیسان پیکاپ دو کابین و فوتون تونلند

به گزارش اسلیم فا، در بازار خودروی ایران پیکاپ های مختلفی خودنمایی می نماید. تعدادی از آن ها نیز به رانندگی آفرودی تمایل یافته و سعی نموده اند که در این حوزه مانور قدرت بدهند. به همین علت پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دوگانه سوز رقبای قابل توجهی هم دارد. در این مقاله، ما به مقایسه پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دوگانه سوز با نیسان پیکاپ دو کابین و فوتون تونلند می پردازیم.

مقایسه پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دوگانه سوز با نیسان پیکاپ دو کابین و فوتون تونلند

مقایسه پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دوگانه سوز با نیسان پیکاپ دو کابین

اولین خودرویی که ما در مقایسه پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دوگانه سوز به آن می پردازیم، نیسان پیکاپ دو کابین است. البته سن و سال این دو پیکاپ به هم نمی خورد، چراکه آسنا به تازگی وارد بازار ایران شده و به شدت به روزتر و پرامکانات تر و به همان نسبت گران قیمت تر از نیسان پیکاپ دو کابین است.

هر دو خودرو پیشرانه 2.4 لیتری دارد، با این تفاوت که آسنا چند اسب بخار خروجی قدرت بیشتری فراوری می نماید. هر دو پیکاپ نیز از دنده کمکی استفاده می نماید. شتاب آنها نیز تفاوت معناداری ندارد. حداکثر سرعت آسنا نیز 10 کیلومتر بر ساعت بیشتر از نیسان پیکاپ دو کابین است.

پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دوگانه سوز از نمای روبه رو

در مصرف سوخت نیسان در مقایسه پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دوگانه سوز بیشتر بنزین مصرف می نماید. طول، عرض و ارتفاع آسنا بیشتر از نیسان پیکاپ دو کابین است؛ با این شرح که این تفاوت در طول خودرو بسیار معنادارتر ظاهر شده است. بارکشی آسنا نیز به مراتب بیشتر از نیسان پیکاپ دو کابین است، چراکه اولین خودروی مونتاژ داخل لقب گرفته که می تواند بیشتر از 3 تن بار ناخالص را حمل کند.

از نظر امکانات نیز باتوجه به سن و سال آسنا طبیعی است که امکانات بیشتری مانند دوربین عقب، شرایط قابل دفاع کابین، نداشتن مشکل فضا در جایگاه های عقب و … داشته باشد. به نظر می رسد در فزونی آسنا حرفی نباشد، تنها نکته به جای مانده هزینه های صرف شده برای خرید دو خودرو است که ممکن است خیلی از کاربران را به سمت نیسان پیکاپ دو کابین متمایل کند.

قیمت خرید و فروش نیسان پیکاپ دو کابین

مقایسه پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دوگانه سوز با فوتون تونلند

خودروی دیگری که در مقایسه پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دوگانه سوز قرار می گیرد، فوتون تونلند پیکاپی از ایران خودرو است. تونلند البته مدل شاسی بلند خود را هم با نامی دیگر ارائه نموده است. حجم پیشرانه این پیکاپ ایران خودرو که اتفاقاً مانند آسنا اصالتی چینی هم دارد، 2.4 لیتر مشخص شده است.

پس در حجم پیشرانه تفاوتی بین این دو مشاهده نمی گردد، اما تفاوت در قدرت فراوریشده است: آسنا می تواند 13 اسب بخار قدرت بیشتر فراوری کند. نکته جالب اینکه در نسخه های دیزلی تونلند، حجم موتور به 2.8 لیتر هم می رسد که قدرت ایجادشده را به 164 اسب بخار می رساند که فعلاً محل بحث ما نیست.

نمای داخلی پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دوگانه سوز

مصرف سوخت در تونلنددر مقایسه پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دوگانه سوز حدود 2 تا 3 لیتر بیشتر از است. استاندارد آلایندگی آن یک درجه کمتر از آسنا در نظر گرفته شده است. در طول و ارتفاع نیز دو خودرو تفاوت معناداری ندارد، ولی طول آسنا بیشتر از تونلند درآمده است. تونلند می تواند 1 تن بار را جابه جا کند که اگر آن را با بار خالص آسنا مقایسه کنیم، باز هم 400 کیلو کم می آورد.

نمای پشتی پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دوگانه سوز

از نظر آپشن ها نیز قطعاً شرایط آسنا بهتر در آمده است. یکی از تفاوت های معنادار دیگر تفاوت در طراحی کابین دو خودرو است. طراحی آسنا به مراتب از بسیاری از پیکاپ های داخل کشور بهتر درآمده است، درحالی که تونلند از طراحی معمولی و کیفیت نه چندان زیاد متریال رنج می برد. جایگاه های تونلند ساده است و فضای جایگاه های عقب نیز کمی برای سرنشینان آزاردهنده خواهد بود.

حداکثر سرعت تونلند نیز 30 کیلومتر کمتر از آسناست. هر دو خودرو عرضه محدودی داشته است. به نظر می رسد که شرایط آسنا در کل بهتر باشد، اما در سواری ظاهراً سیستم به کاررفته در تونلند آن را مقداری آفرودی تر ساخته است.

قیمت خرید و فروش فوتون تونلند

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آخرین قیمت خرید و فروش پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دوگانه سوز

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2174

به "مقایسه پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دوگانه سوز با نیسان پیکاپ دو کابین و فوتون تونلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه پیکاپ آمیکو آسنا دو کابین دوگانه سوز با نیسان پیکاپ دو کابین و فوتون تونلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید