نرخ های سود جدید در دو بازار

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران : نرخ سود اوراق بدهی دولتی بازار بین بانکی 20 درصد و بازار بدهی 21 درصد کشف شد.

نرخ های سود جدید در دو بازار

به گزارش خبرنگاران، بانک مرکزی در اطلاعیه ای نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی (14 مردادماه 1399) را اعلام و در خصوص برگزاری حراج جدید اوراق بدهی دولتی در تاریخ 21 مرداد ماه سال جاری و فهرست اوراق عرضه شده در آن اطلاع رسانی کرد.

در هشتمین مرحله از حراج اوراق دولتی، تعداد 9 بانک و صندوق سرمایه گذاری سفارش های خود را در مجموع به ارزش 36.8 هزار میلیارد ریال در سامانه های بازار بین بانکی و مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت کردند. وزارت امور مالی و دارایی نیز با فروش 14.8 هزار میلیارد ریال اوراق اراد42 با نرخ بازده تا سررسید 20 درصد موافقت کرد. معاملات مربوط به فروش این اوراق به نهادهای مالی برنده در روز سه شنبه 14 مرداد ماه 1399 توسط کارگزاری بانک مرکزی در سامانه معاملاتی بورس ثبت شد.

همچنین، سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی در فرآیند خارج از حراج و از طریق بورس در حدود 7.9 هزار میلیارد ریال اوراق اراد42 در نرخ کشف شده در حراج و همچنین 5.1 هزار میلیارد ریال اوراق اراد43 را با نرخ بازده تا سررسید 21 درصد خریداری کردند. در مجموع، 27.8 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولت در روز سه شنبه 14 مردادماه توسط بانک ها، نهادهای مالی و سایر سرمایه گذاران خریداری شد.

کارگزاری بانک مرکزی در راستای عرضه تدریجی اوراق در تواترهای هفتگی، مرحله یازدهم حراج اوراق بدهی دولتی جهت فروش به بانک ها، موسسات اعتباری غیربانکی، صندوق های سرمایه گذاری، شرکت های بیمه ای و شرکت های تأمین سرمایه را در روز سه شنبه 21 مردادماه 1399 اجرا خواهد کرد.

اوراق عرضه شده در این حراج، مرابحه عام، کوپن دار و با تواتر پرداخت سود شش ماهه (پرداخت کوپن دوبار در سال) است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1222

به "نرخ های سود جدید در دو بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ های سود جدید در دو بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید