هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در اسفراین شناسایی نشده است

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسفراین گفت: هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در اسفراین شناسایی نشده است.

هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در اسفراین شناسایی نشده است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مسافرتی کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اسحاق ایلدر آبادی در نشست خبری که چهارم اسفندماه در محل این دانشکده برگزار گردید، شایعات ورود ویروس کرونا به اسفراین را تکذیب کرد و اضافه نمود: از سه بیماری که به علت علائم بیماری تنفسی به بیمارستان مراجعه نموده اند نمونه گرفته شد، تا چند روز آینده نتیجه آزمایش معین می گردد و در اختیار رسانه ها برای اطلاع رسانی به مردم قرار خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: مردم از بیماری کرونا ترسی نداشته باشند این بیماری نسبت به آنفولانزا کم تر خطر مرگ و میر دارد اما سرعت انتشار و انتقال ویروس کرونا از آنفولانزا قوی تر است که با رعایت نکات بهداشتی می توان از آن جلوگیری کرد.

ایلدر آبادی از آمادگی دانشکده علوم پزشکی اسفراین برای کنترل و مبارزه با ویروس کرونا اطلاع داد و توضیح داد: همراه با تمامی دانشکده های علوم پزشکی کشور و برطبق دستور العمل های واحد وزارت بهداشت، دانشکده علوم پزشکی اسفراین در آماده باش کامل واقع شده است و کمیته های مختلف خود را در حوزه آموزش، پیشگیری، درمان و پشتیبانی تشکیل داده است.

وی افزود: در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان بخش مجزایی برای بیماران احتمالی در نظر گرفته شده است تا در صورت مشاهده بیماران مبتلا به آن بخش منتقل شوند و همچنین آموزش کارمندان و عامه مردم از کانال های مختلف در انجام است.

ایلدرآبادی بهترین راه برای کنترل این بیماری را آموزش و پیشگیری دانست و اضافه نمود: از شهروندان درخواست داریم به شایعات توجه ننمایند و به مجموعه علوم پزشکی اسفراین همانند قبل اعتماد داشته باشند، صادقانه قول خواهیم داد با شناسایی هر بیماری که به این ویروس مبتلا شده باشد سریعا مردم را در جریان قرار دهیم.

240 دانش آموزی که از اردو راهیان نور برگشته اند به ویروس کرونا مبتلا نیستند

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین در ادامه این نشست اعلام کرد: 240 دانش آموزی که به اخیرا از اردو راهیان نور برگشته اند تحت نظر قرار دارند و تا به امروز به جز دو مورد که سرپایی درمان شده اند هیچ کدام از این دانش آموزان علائم ویروس کرونا را نداشته اند.

نادرنیک پرست اضافه نمود: در ماه های سرد سال معمولا تعدادی بیمار که علائم بیماری های تنفسی همانند آنفلوآنزا، سینه پهلو، سرما خوردگی و ...دارند به پزشک مراجعه می نمایند و اکنون کرونا هم به این لیست اضافه شده است.

نیک پرست در سرانجام با اشاره به اینکه نمی توان زندگی را برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا به طورکلی مختل کرد، اضافه نمود: سه ماه است که در معرض بیماری آنفلوآنزا قرار داریم با اینکه آنفلوآنزا از کرونا کشنده تر است اما این ترس برای آنفلوآنزا دیده نمی گردد و با رعایت اصول بهداشتی این بیماری کنترل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 782

به "هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در اسفراین شناسایی نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در اسفراین شناسایی نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید