وزیر خارجه کانادا سفر خود را به ونزوئلا لغو کرد

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران: وزیر خارجه کانادا با اطلاع از بازگشت چاوز به ونزوئلا سفر خود را به این کشور لغو کرد.

وزیر خارجه کانادا سفر خود را به ونزوئلا لغو کرد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان ال اونیورسال؛ جان برد وزیر خارجه کانادا که تصمیم داشت در تور 8روزه خود به امریکای لاتین به کاراکاس، پایتخت ونزوئلا سفر کند، پس از آگاه شدن از بازگشت هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا دیدار خود را با نیکلاس مادورو معاون رئیس جمهور ونزوئلا کنسل کرد.

برد طی بیانیه ای اعلام نمود: با مقامات کوبایی که دارای روابط خوبی با ونزوئلا هستند مذاکره کردیم. در حال حاضر که چاوز به ونزوئلا بازگشته است موقعیت را مناسب نمی بینیم که به این کشور سفر کنیم. امیدواریم در فرصتی مناسب با مقامات ونزوئلا در رابطه با گسترش روابط دوجانبه گفت وگو نماییم.

چاوز 58ساله که از سال 1999 به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا برگزیده شد، بامداد دوشنبه پس از دو ماه و نیم از بیمارستانی در هاوانا، پایتخت کوبا به بیمارستان نظامی دکتر آلوارو در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا منتقل شد.

رهبر چپگرای نهضت پنجم ونزوئلا در اکتبر سال 2012 بار دیگر به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شد. مراسم تحلیف وی می بایست 10 ژانویه برگزار می شد. اما به علت عدم حضور وی در کشور به علت بیماری وی نتوانست در این روز سوگند یاد کند.

دیوان عالی این کشور اعلام نمود تا هرزمانی که چاوز بهبود یابد صبر خواهند کرد. پس از بازگشت چاوز به ونزوئلا دیوان عالی آمادگی این دیوان را برای برگزاری مراسم تحلیف در بیمارستان اعلام نمود.

وزیر خارجه کانادا هفته گذشته تور 8روزه خود را در امریکای لاتین شروع کرد. در این تور وی از کشورهای مختلفی همچون مکزیک، کوبا، پرو، پاناما و جمهوری دومینیکن دیدار کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 272

به "وزیر خارجه کانادا سفر خود را به ونزوئلا لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه کانادا سفر خود را به ونزوئلا لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید