یوسا و اهدای 5هزار کتاب دیگر به کتابخانه زادگاهش

به گزارش اسلیم فا، ماریو بارگاس یوسا نویسنده پرویی برنده نوبل ادبیات اعلام نموده این بار پنج هزار جلد کتاب به کتابخانه آرکیپا، شهر محل تولد خود، اهدا می نماید.

یوسا و اهدای 5هزار کتاب دیگر به کتابخانه زادگاهش

جهت دریافت خدمات اجرای معنی روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، دیاریو کورئو نوشت: ماریو بارگاس یوسا نویسنده برجسته اهل پرو که در سال 2010 جایزه نوبل ادبیات را به خود اختصاص داد و پیش تر حجم زیادی کتاب دیگر به کتابخانه آرکیپا هدیه نموده بود، اعلام نموده پنج هزار جلد دیگر به این آثار اضافه می نماید.

این کتاب ها تا انتها ماه جاری میلادی به این شهر می رسند. کتابخانه ای که در زادگاه یوسا احداث شده، نام او را یدک می کشد. نویسنده سور بز طی سال های اخیر در سه مرحله، حجم عظیمی از کتاب های مجموعه شخصی خود را به این مکان اهدا نموده است.

کتابخانه یوسا که در حال حاضر بیش از 7500 جلد کتاب دارد، یکی از غنی ترین منابع آثار ادبی این نویسنده سرشناس آمریکای لاتین محسوب می شود. در میان آثار این کتابخانه، کتاب هایی در زمینه های ادبیات داستانی، علوم اجتماعی، تاریخ ادبیات و مجلات تخصصی دیده می شود.

ساختمان این کتابخانه که از سوی مسئولین دولتی شهر آرکیپا به منظور گردآوری آثار اهدایی یوسا تاسیس شده، 1459 مترمکعب است و 14 اتاق دارد. قدمت بنای آن هم به قرن هجدهم بازمی شود.

به گفته یکی از مسئولان شهر آرکیپا، برنامه های فرهنگی متنوعی به مناسبت افزوده شدن پنج هزار جلد کتاب جدید به آثار این کتابخانه ترتیب داده شده است. به زودی تورهایی هم برای بازدید از این مقصد گردشگری فرهنگی راه اندازی می شود تا جهان با آثار یوسا بیش تر آشنا شود.

آثار یوسا که شامل فایل های شخصی و کتاب هایش می شود، از کتابخانه های وی در مادرید اسپانیا، فرانسه و لیما به این کتابخانه منتقل می شوند. به گفته یکی از مسئولان این پروژه، این گنج ادبی به بزرگ ترین مجموعه شخصی ادبیات آمریکای لاتین تبدیل خواهد شد.

ماریو بارگاس یوسا متولد 1936، از مطرح ترین چهره های ادبیات آمریکای لاتین به شمار می رود. او در پنج دهه گذشته، آثاری را مانند سور بز، خانه سبز، گفت وگو در کاتدرال و شهر سگ ها خلق نموده است. این نویسنده در عرصه سیاست و مقاله نویسی هم دست توانایی دارد و آثارش در روزنامه های معتبر اسپانیولی زبان به چاپ می رسد. شهرت یوسا با نخستین رمانش - زندگی سگی - شروع شد.

این رمان نویس پرویی در هفتم اکتبر سال 2010 برنده جایزه نوبل ادبیات شد. حدود 20 سال نام او جزو کاندیداهای این جایزه بود. این نخستین بار از سال 1982 بود که یک نویسنده از آمریکای لاتین توانست برنده جایزه نوبل ادبی شود. یوسا در سال 1994 به عنوان عضو آموزشگاه اسپانیا برگزیده شد و در سال های گذشته در بسیاری از دانشگاه های آمریکا، آمریکای جنوبی و اروپا تدریس نموده است.

یوسا توانست در سال 1995 جایزه سروانتس، مهم ترین جایزه ادبی نویسندگان اسپانیولی زبان، را از آن خود کند و همچنین در سال 1996 برنده جایزه صلح آلمان شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 840

به "یوسا و اهدای 5هزار کتاب دیگر به کتابخانه زادگاهش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوسا و اهدای 5هزار کتاب دیگر به کتابخانه زادگاهش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید