پایان هفته بارانی در این استان ها ؛ رگبار و رعد و برق در تهران ، سواحل خزر گرم تر می شود

به گزارش اسلیم فا، سازمان هواشناسی برای اغلب منطقه ها کشور طی 5 روز آینده رگبار باران، رعد و برق، ابرناکی و وزش باد پیش بینی کرد، اگرچه طی همین مدت بخش هایی از کشور نیز درگیر گرد و خواک خواهد بود.

پایان هفته بارانی در این استان ها ؛ رگبار و رعد و برق در تهران ، سواحل خزر گرم تر می شود

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی گفت که چهارشنبه در منطقه های از غرب گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و در برخی نقاط استان های قزوین ، البرز، تهران، قم و همچنین در شمال آذربایجان غربی ابرناکی ، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

ساعات بعدازظهر در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در این استان ها و ارتفاعات واقع در شرق و شمال هرمزگان وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می رود.

پنجشنبه ، علاوه بر اینکه در برخی نقاط استان های گیلان، مازندران و غرب گلستان ابرناکی و بارش رخ می دهد، در شمال آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، زنجان، قزوین ، ارتفاعات در استان های البرز و تهران افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می رود.

جمعه گذر امواج کم دامنه تنها از ناحیه شمال غرب کشور سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی منطقه ها آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و اردبیل به ویژه در ساعات بعدازظهر می شود.

شنبه ، علاوه بر این منطقه ها ، در سیستان و بلوچستان نیز رگبار پراکنده رخ می دهد.

یکشنبه در غالب منطقه ها کشور جوی پایدار و آرام مستقر می شود و فقط در ارتفاعات واقع در آذربایجان غربی و گلستان رگبار پراکنده دور از انتظار نیست .

طی 3 روز آینده در نوار شمالی کشور به ویژه در سواحل دریای خزر روند افزایش نسبی دما حاکم می شود.

در 5 روز آینده در شمال شرق و شرق کشور و بخش هایی از مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید گاهی گرد و خاک ادامه خواهد داشت .

طی روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس مواج است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2339

به "پایان هفته بارانی در این استان ها ؛ رگبار و رعد و برق در تهران ، سواحل خزر گرم تر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان هفته بارانی در این استان ها ؛ رگبار و رعد و برق در تهران ، سواحل خزر گرم تر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید