پرداخت یاری هزینه جبران خسارت مددجویان آسیب دیده بر اثر بلایای طبیعی

به گزارش اسلیم فا، تهران (پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت به منظور یاری به جبران بخشی از خسارت های ناشی از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی به منازل مسکونی نیازمندان، بیش از 77 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد در استان تهران تحت پوشش خدمت پرداخت یاری هزینه جبران خسارت قرار گرفته اند.

پرداخت یاری هزینه جبران خسارت مددجویان آسیب دیده بر اثر بلایای طبیعی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید ابوالفضل پرپنچی، با اشاره به شرایط، ضوابط و فرایند اجرایی پرداخت یاری هزینه جبران خسارت به مددجویان آسیب دیده، گفت: یاری هزینه جبران خسارت به مددجویان آسیب دیده شامل منازل مسکونی،اثاثیه منزل، مددجویان،یاری هزینه فوت ناشی از وقوع خطرات از راهبردهای اساسی کمیته امداد در جهت مدیریت بحران است.

وی با بیان خطراتی که به علت آنها یاری هزینه جبران خسارت تعلق می گیرد،اضافه نمود: آتش سوزی،سیل،زلزله، رانش و فروکش زمین از جمله مواردی است که یاری هزینه جبران خسارت به آنها تعلق می گیرد.

پرپنچی،ادامه داد: پس از کارشناسی و برآورد اولیه خسارت از سوی کارشناسان بیمه ای این نهاد بابت جبران خسارت ناشی از آتش سوزی و سیل از محل اعتبار صندوق خسارات امداد به این تعداد افراد تعلق و به حساب آنها واریز خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به ارائه آموزش های امداد و نجات به مددجویان تحت حمایت امداد استان با هدف افزایش ایمنی در برابر حوادث و بلایای طبیعی و کاهش خسارت ناشی از آن نیز اشاره و مطرح نمود: ارائه بسته های مختلف مشاوره ای و پیشگیرانه برای مددجویان تحت حمایت در مواقع آسیب و بحران ازجمله آتش سوزی، زلزله و سیل و سایر بلایای طبیعی از خدمات کمیته امداد در این بخش است.

وی، یادآور شد: در 9 ماهه سال جاری سه خانواده نیز به علت خسارات ناشی از سیل و آتش سوزی از یاری هزینه جبران خسارت بر اثر بلایای طبیعی بهره مند شده اند.

شایسته ذکر است: به مناسبت 5 دی روز ایمنی در برابر زلزله روز ملی ایمنی در برابر زلزله،روز گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است بنا بر تصمیم شورایعالی انقلاب فرهنگی، روز 5 دی و سالروز زلزله بم روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده شده است و هدف از یادآوری و بزرگداشت آن جلب نظر و توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان،خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن خصوصاً تلفات جانی و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1471

به "پرداخت یاری هزینه جبران خسارت مددجویان آسیب دیده بر اثر بلایای طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت یاری هزینه جبران خسارت مددجویان آسیب دیده بر اثر بلایای طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید