پنتاگون: 13 درصد از عملیات عقب نشینی از افغانستان اجرا شده است

به گزارش اسلیم فا، ستاد فرماندهی مرکزی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که تا به امروز 13 درصد از عملیات خروج نیروهای ارتش این کشور از افغانستان تکمیل شده است.

پنتاگون: 13 درصد از عملیات عقب نشینی از افغانستان اجرا شده است

خبرگزاری فرانس پرس در گزارشی که دیشب (چهارشنبه شب) منتشر شد، افزود که قرار است عقب نشینی نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان بر اساس دستور ماه گذشته میلادی جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده تا 11 سپتامبر (20 شهریور ماه) تکمیل شود.

این خبرگزاری به نقل از فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه (سنتکام) افزود که از آغاز عملیات عقب نشینی ارتش این کشور تا سه شنبه گذشته (28 اردیبهشت ماه) کالاها و تجهیزاتی معادل محموله های 115 فروند هواپیمای سی - 17 از افغانستان خارج شده و بیش از پنج هزار قطعه تجهیزات برای از بین بردن و اوراق شدن به یک سازمان وابسته به پنتاگون، تحویل داده شده است.

سنتکام همچنین پنج تاسیسات شامل پایگاه هوایی قندهار در جنوب افغانستان را که پیش از این دومین پایگاه بزرگ نظامی آمریکا در این کشور به تعداد می رفت، به وزارت دفاع افغانستان تحویل داده است.

ارتش آمریکا به منظور حفظ امنیت نیروهایش از اعلام دقیق جزئیات سرعت عملیات عقب نشینی ارتش این کشور از افغانستان و تاریخ احتمالی سرانجام آن، خودداری می کند. پنتاگون برای بیرون بردن کامل نیروهای ارتش آمریکا از افغانستان، باید بخش آخر نظامیان خود شامل 2500 نفر و 16 هزار پیمانکار غیرنظامی را تا 11 سپتامبر از منطقه رزمی خارج کند که مصادف با بیستمین سالگرد حملات القاعده به برجهای نیویورک و در پی آن حمله نظامی به افغانستان است.

پنتاگون به بهانه حفظ امنیت عملیات عقب نشینی نیروهای خود و هم پیمانانش در ناتو، چند فروند هواپیمای بمب افکن دیگر و برخی تجهیزات به منطقه اعزام کرده است.

آغاز عقب نشینی آمریکا و متحدانش از افغانستان، حملات طالبان را به اهداف دولتی، نیروهای ارتش و غیرنظامیان افغان متوقف نکرده و مقامات ایالات متحده هم گفته اند که این حملات، مانع ادامه عملیات خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نخواهد شد.

، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1789

به "پنتاگون: 13 درصد از عملیات عقب نشینی از افغانستان اجرا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: 13 درصد از عملیات عقب نشینی از افغانستان اجرا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید