چین پیش بینی های رشد مالی خود را کاهش خواهد داد

به گزارش اسلیم فا، منابع مطلع خبری اعلام کردند چین پیش بینی های مربوط به رشد مالی در پنج سال آینده را کاهش خواهد داد.

چین پیش بینی های رشد مالی خود را کاهش خواهد داد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران رویترز، منابع مطلع خبری اعلام کردند چین پیش بینی های مربوط به رشد اقتصادی در پنج سال آینده را کاهش خواهد داد.

منابع مطلع در چین اعلام کردند با توجه به پدیدار شدن موانع و مسائل جدید از جمله ادامه تنش میان چین و آمریکا و جنگ های تجاری که در پیش خواهد بود، چین پیش بینی های مربوط به رشد اقتصادی در پنج ساله آینده را (فاصله سال های 2020 تا 2025) کاهش خواهد داد.

این منابع خبری اعلام کردند شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین، و دیگر رهبران این کشور قرار است در نشست حزب کمونیست، برای سال های 2021 تا 2025 برنامه بازیابی اقتصادی و رونق فراوری و خدمات جدیدی را به بحث بگذارند و در نهایت آن را تصویب نمایند. به گزارش خبرگزاری شینهوا قرار است نشست حزب کمونیست چین در روز های 26 تا 29 اکتبر سال جاری برگزار گردد.

در خاتمه یک بحث داخلی که با هدف تصمیم گیری درباره انجام انعطاف های بیشتر در زمینه های اقتصادی برگزار شده بود، تصمیم گیرندگان چینی ها ارزیابی نموده بودند که پیگیری هدف پنج ساله برای دومین اقتصاد عظیم دنیا لازم است.

اقتصاددانان و کارشناسان مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری و اندیشکده های اقتصادی ارزیابی نموده اند که چین طی سال های آینده به طور میانگین پنج درصد رشد اقتصادی خواهد داشت. به طور دقیق تر رشد اقتصادی چین طی پنج سال آینده در بازه رقمی پنج تا پنج و نیم درصد در نوسان خواهد بود. این در حالی است که رشد اقتصادی چین در پنج سال گذشته به طور میانگین شش و نیم درصد بوده است.

دفتر اطلاع رسانی شورای دولتی چین به این خبر و گزارش ها هنوز واکنش نشان نداده است. بعضی از مشاوران دولت معتقداند چین باید به معین اهداف رسمی رشد اقتصادی خاتمه دهد تا سرمایه گذاری های مولدتر تشویق شوند و از این به بعد کمتر خود را به اجرای برنامه بازیابی اقتصادی و رونق فراوری و خدمات مبتنی بر استقراض وابسته کند.

در ماه مه، چین برای اولین بار در 18 سال گذشته از اعلام رقمی برای رشد اقتصادی کشور به علت شیوع بیماری کرونا اجتناب کرد. بعضی اقتصاددانان و کارشناسان مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری بر این باورند که دولت رشد اقتصادی سه درصد را برای سال جاری در نظر گرفته است.

برنامه بازیابی اقتصادی و رونق فراوری و خدمات پنج ساله چین قرار است در اول سال 2021 اعلام گردد. در همین زمان هدف نهایی رشد اقتصادی کشور در پنج سال آینده نیز توسط رهبران چین اعلام خواهد شد. چین در راستا اقتصادی پیش روی خود با موانع و مسائل زیادی روبرو است. از جمله این موانع ادامه تنش تجاری با آمریکا، ظهور فناوری های نوین و بروز زمینه های دیگر اقتصادی در دنیا است.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1300

به "چین پیش بینی های رشد مالی خود را کاهش خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین پیش بینی های رشد مالی خود را کاهش خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید