ژنرال چینی: استفاده از گزینه نظامی در قبال تایوان را رد نمی کنیم

به گزارش اسلیم فا، یک ژنرال ارشد ارتش چین تاکید نمود کرد اگر فرایند استقلال تایوان از چین متوقف نشود استفاده از زور یکی از گزینه های ماست.

ژنرال چینی: استفاده از گزینه نظامی در قبال تایوان را رد نمی کنیم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال تشدید تنشها میان تایوان و پکن، یک ژنرال ارشد ارتش خلق چین روزجمعه هشدار داد که اگر هیچ راهی برای توقف استقلال تایوان از چین نباشد گزینه حمله نظامی به تایوان یکی از گزینه های ماست.

لی ژو چنگ رئیس دپارتمان مشترک ارتش و عضو کمیسیون مرکزی نظامی حزب کمونیست در یک سخنرانی به مساله قانون ضدجایگزینی در قانون اساسی چین اشاره نمود. این قانون در سال 2005 تصویب شده و به پکن ابزارهای قانونی برای اقدام نظامی علیه تایوان را در صورت حرکت به سمت اعلام استقلال اعطا نموده است.

لی اضافه کرد: اگر امکان اتحاد به صورت صلح آمیز از بین برود، نیروهای مسلح چین به همراه کل ملت از جمله مردم تایوان گامهای لازم را برای برهم زدن نقشه های جدایی طلبان برخواهد داشت.

این ژنرال ارتش چین در ادامه تاکید نمود، ما قول نمی دهیم که استفاده از نیروی نظامی را رها کنیم و همه ابزارهای لازم را برای بازگرداندن ثبات و کنترل شرایط در تنگه تایوان حفظ خواهیم کرد.

حمایتهای آمریکا از مواضع ضدچینی دولت تایوان طی ماههای اخیر باعث افزایش تنشها میان پکن و تایوان شده است.

علاوه بر تایوان، آمریکا در حال حمایت از معترضان در هنگ کنگ است که خواهان استقلال کامل از پکن هستند. تحلیلگران این اقدامات آمریکا را در راستای افزایش فشارها به چین و فرافکنی در زمینه سوء مدیریت برای مبارزه با بحران ویروس کرونا ارزیابی می نمایند.

مداخلات آمریکا در امور تایوان و هنگ کنگ که از نظر چین بخشی از سرزمین اصلی چین هستند همیشه با اعتراض شدید دولت چین روبرو است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1096

به "ژنرال چینی: استفاده از گزینه نظامی در قبال تایوان را رد نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال چینی: استفاده از گزینه نظامی در قبال تایوان را رد نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید