ژوزه مورینیو سرمربی آاس رم شد

به گزارش اسلیم فا، خبرگزاری خبرنگاران- ژوزه مورینیو از ابتدای فصل آینده راهنمایی آاس رم را بر عهده می گیرد.

ژوزه مورینیو سرمربی آاس رم شد

به گزارش خبرنگاران، ژوزه مورینیو، سرمربی 58 ساله و پرتغالی سابق تیم تاتنهام به عنوان سرمربی جدید آاس رم معرفی گردید. به نقل از باشگاه آاس رم، ژوزه مورینیو از ابتدای فصل 22-2021 راهنمایی این تیم را بر عهده خواهد داشت. ژوزه مورینیو که سابقه مربیگری در سری آ با تیم اینتر را دارد، پس از 11 سال به ایتالیا بر می گردد. قرارداد ژوزه مورینیو با آاس رم سه ساله است و این مربی تا تابستان 2024 روی نیمکت آاس رم خواهد نشست. به نقل از فابریتزیو رومانو، مائوریتزیو ساری هرگز گزینه آاس رم نبوده است.

ساعاتی پیش بود که باشگاه رم اعلام نمود که به همکاری خود با پائولو فونسکا خاتمه داده و این سرمربی دیگر از فصل آینده روی نیمکت این تیم نخواهد نشست؛ در واقع ناکامی در راه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و از طرف دیگر شکست سنگین در دور رفت نیمه نهایی لیگ اروپا باعث شد این تصمیم نهایتاً از سوی باشگاه رم اتخاذ گردد.

بعد از نهایی شدن این تصمیم گزینه های زیادی در رابطه با سرمربی بعدی رمی ها مطرح شد. در این بین بعضی گزارشات حاکی از آن بود که مائوریتزیو ساری، سرمربی سابق ناپولی، چلسی و یوونتوس از بیشترین شانس برای راهنمایی رم برخوردار است و حتی گفته شد که این باشگاه مذاکراتی را نیز با او انجام داده است.

با این همه لحظاتی پیش باشگاه رم در خبری غیرمنتظره اعلام نمود که ژوزه مورینیو سرمربی جدید این تیم خواهد بود. رم با آقای خاص قراردادی سه ساله امضا نموده و از آغاز فصل آینده ژوزه مورینیو روی نیمکت این تیم خواهد نشست. لازم به ذکر است مورینیو در سال های اخیر فرایند مثبتی در مربیگری نداشته است. او پس از اینکه با اخراج از منچستریونایتد روبرو شد، راهنمایی تاتنهام را برعهده گرفت اما چندی پیش بعد از کسب نتایج ضعیف با این تیم، از باشگاه لندنی نیز کنار گذاشته شد.

با این حال همانطور که خود مورینیو گفته بود او خیلی از فوتبال فاصله نگرفت و امروز معین شد که فصل آینده در فوتبال ایتالیا و باشگاه رم مربی گری خواهد نمود؛ اتفاقی که باعث می گردد او بعد از 11 سال دوباره به فوتبال ایتالیا بازگردد؛ جایی که پیش از این با اینتر دوران شگفت انگیزی را پشت سر گذاشته بود. مرد پرتغالی هنگام سرمربیگری در اینتر دوران شگفت انگیزی را در این تیم رقم زد و پیروز شد در نراتزوری سه گانه معروف اسکودتو، جام حذفی ایتالیا و البته لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

در بیانیه باشگاه رم پیرامون این موضوع آمده است: خوشحالیم که اعلام کنیم پیش از آغاز فصل 22-2021 توافق نامه ای با ژوزه مورینیو به امضا رسانده ایم. همچنین مورینیو نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور در رم گفت: بعد از چند جلسه با مالکان رم بلافاصله متوجه آرزو و اهداف آنها شدم. شور و شوق باورنکردنی طرفداران رم باعث شد که این مسئولیت را بپذیرم. همچنین نمی توانم برای آغاز فصل آینده بیش از این صبر کنم.

رشد بی سابقه ارزش سهام آاس رم؛ موردی که طی سالیان اخیر در ایتالیا فقط پس از انتقال کریستیانو رونالدو به یوونتوس دیده شد. ژوزه مورینیو در انتقالی ناگهانی راهنمایی آاس رم را برعهده گرفت. آقای خاص از تابستان 2021 فعالیت خود در رم را آغاز می نماید اما آثار ورودش به پایتخت ایتالیا خیلی زود نمایان شد. به نقل از رمانیوز؛ تغییرات ارزش سهام باشگاه رم طی ماه های اخیر و بعد از شیوع ویروس کرونا معمولا منفی بود و در بهترین حالت رشد 1 تا 3 درصدی داشت. پس از اعلام خبر انتخاب ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی آاس رم، ارزش سهام باشگاه به شکل بی سابقه ای افزایش یافت و بیش از 22% رشد داشته است!

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1700

به "ژوزه مورینیو سرمربی آاس رم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژوزه مورینیو سرمربی آاس رم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید