گسترش مراکزخصوصی درحوزه تئاترضروری است، فعالیت 120سالن خصوصی تئاتر

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران، شهرام کرمی عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اضافه کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در حوزه تئاتر در این استان وجود دارد، ضرورت ورود بخش خصوصی و ایجاد مراکز خصوصی تئاتر و سالنها بیشتر می گردد.

گسترش مراکزخصوصی درحوزه تئاترضروری است، فعالیت 120سالن خصوصی تئاتر

وی با بیان اینکه هنرمندان این استان قابلیت و استعداد و تواناییهای بسیاری دارند، گفت: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می توانید به بهترین نحو تولیدات نمایشی داشته باشید.

کرمی گفت: در شرایط فعلی و به جهت تحریمها محدودیت مالی و محدودیت اعتبارات داریم و شاید دولت نتواند سهم کاملی را به هنر تئاتر اختصاص بدهد که یکی از بهترین راهکارها در این راستا که می تواند به رشد تئاتر یاری کند و آن را رونق دهد، توجه به حوزه تئاتر خصوصی است.

وی اضافه کرد: انجمن نمایش، هنرمندان و مسئولان استان می توانند گام بلند و مصمصی را برای شکل گیری فعالیت صنفی در این بخش بردارند.

کرمی توضیح داد: این امر به معنای این نیست که جنبه صرف درآمد زایی داشته باشد بلکه به این معنی است که به دولت به عنوان ناظر و حامی و راهنمایی کننده یاری کنیم که استقلال تئاتر حفظ گردد.

وی اضافه کرد: این رویکرد در سراسر کشور در حال گسترش است و در حال حاضر در اکثر استانهای کشور سالنهای خصوصی اجرای تئاتر وجود دارد.

کرمی گفت: ما بیش از 120 سالن خصوصی در سراسر کشور داریم و در برخی استانها ساخت و ایجاد این سالنها به تمامیت در بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی تعداد سالنهای تئاتر استان تهران را 33 سالن فعال مطرح کرد و گفت: از این تعداد 20 سالن خصوصی است که بیش از 50 درصد فعالیت تئاتری در شهر تهران را شامل می گردد.

کرمی اضافه کرد: توسعه تئاتر در بخش خصوصی یک ظرفیت و پتانسیلی برای رسیدن به یک تئاتر مردمی است و امیدوام که هنرمندان به این امری نگاهی جدی داشته و در حوزه تئاتر خصوصی فعالیت جدی داشته که سبب رونق و رشد و ایجاد ظرفیت می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 105

به "گسترش مراکزخصوصی درحوزه تئاترضروری است، فعالیت 120سالن خصوصی تئاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش مراکزخصوصی درحوزه تئاترضروری است، فعالیت 120سالن خصوصی تئاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید