گوزن تلف شده در لرستان هنگام انتقال بیمار نبود

به گزارش اسلیم فا، دیروز خبری در مورد تلف شدن یک راس گوزن زرد ایرانی در مجتمع کشت و صنعت فجر صفای لرستان رسانه ای شد، گوزنی که آذرماه سال جاری از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به این مجتمع منتقل شده بود.

گوزن تلف شده در لرستان هنگام انتقال بیمار نبود

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسئولان مجتمع کشت و صنعت فجر صفای لرستان در مورد دلیل تلف شدن این گوزن اعلام کردند به محض انتقال این گوزن ها به این مجتمع علائمی از بیماری در خود نشان می دهد که دامپزشک گوزن را بیهوش می نماید تا درمان هایی روی این گونه انجام گردد، اما متاسفانه به درمان جواب نمی دهد و تلف می گردد.

کوروس ربیعی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تا به امروز 14 راس گوزن زرد ایرانی از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به لرستان و ارومیه منتقل شده است.

او با بیان اینکه 8 راس گوزن زرد به لرستان منتقل شده بود، اضافه نمود: همه شرایط انتقال این گوزن ها از زنده گیری، بیهوشی تا انتقال به مقصد با رعایت استاندارد ها صورت گرفته است.

ربیعی ادامه داد: همه گوزن های از ساری به سایت های نگهداری در ارومیه و لرستان با همین شرایط منتقل شدند و اینکه چگونه فقط این یک راس گوزن در لرستان تلف شده است و بقیه گوزن ها سالم هستند نشان می دهد فرایند انتقال بدرستی صورت گرفته است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران با بیان اینکه این گوزن چند روز بعد از انتقال به لرستان تلف شده بود، گفت: گوزن تلف شده در زمان انتقال از ساری به مجتمع کشت و صنعت فجر صفای لرستان پیر بود، اما بیمار نبود.

او اضافه نمود: تلف شدن موجودات در حیات وحش غیرعادی نیست و شاید این اتفاق به خاطر سن بالا، استرس های محیطی یا تغذیه رخ داده باشد که احتیاج به آنالیز دارد.

ربیعی با بیان اینکه گوزن تلف شده در لرستان 13 یا 14 ساله بود، اضافه نمود: گوزن های زرد ایرانی در شرایط اسارت تا 17 سال هم می توانند زنده بمانند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2272

به "گوزن تلف شده در لرستان هنگام انتقال بیمار نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوزن تلف شده در لرستان هنگام انتقال بیمار نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید