5 ماده غذایی که باید قبل از امتحان مصرف کنید

به گزارش اسلیم فا، کارشناسان تغذیه معتقدند که وقتی برای امتحانات مدرسه یا دانشگاه آماده می شوید، تأثیر تغذیه و چیزهایی که می خورید را نباید دست کم بگیرید. در حقیقت شما یک مسابقه رالی نسکار را با یک مخزن خالی بنزین شروع نمی کنید و همین ذهنیت در روز امتحان نیز صدق می کند.

5 ماده غذایی که باید قبل از امتحان مصرف کنید

متأسفانه، تعداد زیادی از دانش آموزان در روز امتحان صبحانه را حذف می کنند یا از غذاهای شیرین استفاده می کنند که باعث افزایش سریع قند خون می شود و در پی آن یک افت شدید قند خون می آید. به همین دلیل است که می خواستیم مقاله ای بنویسیم که برخی از بهترین مواد غذایی را برای قبل از امتحان با شما به اشتراک بگذارد.

این مسأله فقط به آنچه برای صبحانه می خورید محدود نمی شود. تحقیقات نشان می دهد که آنچه در 12 ساعت منتهی به امتحان می خورید مهم است، بنابراین دانش آموزان و دانشجویان باید از روز قبل امتحان نسبت به آماده سازی خود اقدام کنند.

ما فهرستی از ایده های موجود برای میان وعده و وعده های غذایی را گردآوری کرده ایم که باعث می شود دانش آموزان هنگام شرکت در یک آزمون بزرگ احساس سیری، انرژی و آمادگی کنند. چه والدین یک دانش آموز مضطرب هستید یا خودتان یک دانش آموز هستید، باید به تغذیه خود قبل امتحان توجه کنید چون وقتی صحبت از احساس اعتمادبه نفس و آرامش در طول امتحان می شود، ممکن است این مسأله تفاوت بزرگی ایجاد کند.

غذاهای مغذی برای دانش آموزان در حال تحصیل

احتمالاً می دانید که ما نمی خواهیم بگوییم قبل از امتحان یک کاسه بزرگ میوه بخورید، اما در هنگام آماده سازی خود برای امتحان به لحاظ تغذیه ای گزینه های زیادی دارید. در درجه اول، معلمان دانش آموزان را به خوردن غذاهایی تشویق می کنند که حافظه، انرژی و تمرکز آن ها را در طول امتحان بهبود می بخشد.

چه یک آزمون استاندارد یا یک امتحان نهایی کتبی باشد، شما می خواهید مغزتان در بهترین حالت عملکردی خود باشد و این مسأله با نحوه تغذیه شما شروع می شود. برخی از غذاها باعث ایجاد اثرات منفی در طول امتحان می شوند در حالی که برخی دیگر به شما کمک می کنند اطلاعات بیشتری را به خاطر بیاورید. بنابراین، بیایید روی غذاهایی تمرکز کنیم که باید قبل از امتحان روی اضافه کردن آن ها به رژیم غذایی خود تمرکز کنید.

در اینجا چند نوع غذای عالی برای خوردن قبل از امتحان برای بهبود عملکرد مغز آورده شده است.

1. ماهی برای امگا 3

امگا 3 غذای عالی مغز برای آمادگی در امتحانات است و مردم اغلب در مورد ماهی چرب به عنوان غذای برتر مغز صحبت می کنند. امگا 3 راهی فوق العاده برای حفظ توانایی تمرکز، هوشکمک عمومی و استفاده از ظرفیت کامل مغز است.

بهترین منبع امگا 3 آسان ماهی های روغنی و آب سرد است. ماهی قزل آلا جزو بهترین گزینه ها است، اگرچه ساردین، ماهی خال مخالی و شاه ماهی همگی حاوی امگا 3 زیادی هستند.

در پی غذای گیاهی برای آماده سازی خود برای امتحان هستید که حاوی امگا 3 باشد؟ پروتئین شاهدانه و دانه های کتان منابع با کیفیتی هستند. دانه های کتان را آسیاب کنید یا از قبل آسیاب کنید. در غیر این صورت، بدن ما نمی تواند به مواد مغذی آن ها دسترسی پیدا کند.

ماهی قزل آلا شکم خالی تازه مهیا پروتئین - 1 کیلوگرم

202,800

تومان

فیله ماهی شوریده بیستون - 600 گرم

369,450

تومان

انواع ماهی

مشاهده همه

2. میوه ها و سبزیجات تیره برای آنتی اکسیدان ها

به نظر می رسد هر چه میوه یا سبزی تیره تر باشد، برای شما سالم تر است. این قاعده ممکن است همیشه درست نباشد، اما زمانی که در پی آنتی اکسیدان هستید، این یک قانون کلی خوب است.

تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها می توانند مه مغزی و اختلالات حافظه را بهبود ببخشند. اگرچه بیشتر دانش آموزان و دانشجویان نگران مه مغزی خود نیستند، اما برای یادآوری حقایق و ارقام مهم به کمک نیاز دارند و آنتی اکسیدان ها ممکن است در این موارد کمک کنند.

طبق گفته های دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، آنتی اکسیدان ها زمانی مفید هستند که از طریق غذاهای کامل به دست آیند. به نظر می رسد مکمل ها بسیار کمتر از آنچه قبلاً تصور می شد کار می کنند، بنابراین به جای رفع سریع، به ترکیبات طبیعی پایبند باشید.

برای افزایش سطح آنتی اکسیدان، برخی از بهترین غذاهایی که قبل از امتحان باید مصرف کنید عبارت اند از:

  • انواع توت ها و زغال اخته
  • ، و لوبیا سیاه
  • کنگر فرنگی
  • آلو خشک
  • گردوی آمریکایی

3. کربوهیدرات های پیچیده

مغز از قند برای سوخت استفاده می کند. متأسفانه، قندهای ساده موجود در نوشابه ها و آب نبات ها خیلی سریع می سوزند و انرژی ثابتی به دانش آموز نمی دهند. به همین دلیل است که کربوهیدرات های پیچیده، غذاهای شیرین بسیار خوبی هستند که قبل از امتحان مصرف می شوند.

طبق گفته موسسه فرانکلین، مغز ما دو برابر بقیه سلول های بدن ما به انرژی نیاز دارد. بهترین منبع این سوخت کربوهیدرات های پیچیده است؛ میوه ها، سبزیجات و غلات طبیعی که کم فرآوری شده اند.

برخی از غذاهای حاوی کربوهیدرات پیچیده که باید قبل از امتحان مصرف شوند عبارت اند از:

  • غلات کامل (بلغور جوی دوسر یک گزینه عالی برای صبحانه قبل از امتحان است)
  • لوبیا و سایر حبوبات

چه دانش آموز شما در حال شرکت در امتحانات مدرسه باشد و چه برای امتحانات ورودی دانشگاه آماده می شود، منابع انرژی با کیفیت سوخت مورد نیاز برای هوشیار ماندن را به او می دهند.

4. پروتئین باکیفیت

پروتئین برای انرژی پایدار مهم است، به این معنی که دانش آموزان برای روزهای آزمون به غذای مغزی با پروتئین بالا نیاز دارند. متخصصان خوردن صبحانه حاوی پروتئین را برای کاهش اضطراب توصیه می کنند؛ چیزی که می تواند در روز امتحان بسیار مفید باشد.

در صورت امکان غذاهای مغذی را برای مطالعه سالم و کم چرب نگه دارید. برخی از پروتئین های عالی برای وعده صبحانه عبارت اند از:

  • گوشت بدون چربی؛ بیکن کانادایی یا بیکن بوقلمون
  • ؛ سفیده تخم مرغ خوب است، زرده آن پروتئین ندارد
  • غذاهای مشتق از سویا؛ شیر سویا، جایگزین های گوشت پروتئین سویا
  • شیر؛

5. آب

در نهایت، به همان میزان که خوردن غذاهای مغذی برای امتحان اهمیت دارد، هیدراته کردن بدن نیز مهم است. ما دانش آموزان را تشویق می کنیم که صبح ها آب زیادی بنوشند و یک بطری آب با خود همراه داشته باشند تا امتحانات خود را به خوبی انجام دهند.

هیدراته ماندن فقط به احساس هوشکمک و شناختی شما کمک نمی کند. نوشیدن آب همچنین ممکن است اضطراب امتحان را کاهش دهد، بنابراین وقتی دانش آموزان عصبی هستند، به آن ها می گوییم که آب بنوشند.

برای آمادگی امتحان به غذاهای مغذی پایبند باشید

افزودن این غذاهای مغذی برای مطالعه راهی عالی برای کمک به دانش آموزان برای حفظ عملکرد ذهنی مطلوب، هم برای امتحانات و هم برای زندگی به طور کلی است. حتی ممکن است برخی از عادات غذایی سالم و مادام العمر را نیز شروع کنید!

اگر سوالی در مورد بهترین غذاها برای خوردن قبل از امتحان دارید، آن را در قسمت نظرات مطرح کنید. ما به دانش آموزان بی شماری کمک کرده ایم تا بهترین عادات مطالعه را برای کسب نمرات خوب پیدا کنند و این شامل برنامه ریزی میان وعده ها و وعده های غذایی سالم می شود.

در هنگام آماده شدن برای امتحانات مهم ترین نکته کار کردن هوشمندانه است، نه سخت تر. اگر دانش آموز شما در تلاش است تا در یک آزمون خوب عمل کند، یا اگر در هنگام آماده شدن برای امتحانات ورودی به کمک نیاز دارد، با ما تماس بگیرید. با هم، مسیر بهتری را به پیش خواهیم برد.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک پزشک مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر را بخوانید.

منابع: Score At The Top

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2255

به "5 ماده غذایی که باید قبل از امتحان مصرف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ماده غذایی که باید قبل از امتحان مصرف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید