آمریکا به استرالیا نسبت به توافق با چین هشدار داد

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران به نقل از ای بی سی، سفیر آمریکا در استرالیا پیامی را از سوی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به مقامات استرالیایی منتقل نموده که حاکی از نارضایتی واشنگتن از استرالیا است.

آمریکا به استرالیا نسبت به توافق با چین هشدار داد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در این پیغام وزیر خارجه آمریکا هشدار داده است که اگر پیوستن ایالت ویکتوریای استرالیا به طرح یک کمربند و یک جاده چین با همکاری در زمینه مخابراتی با پکن همراه باشد، آمریکا ممکن است همکاری اطلاعاتی با استرالیا را قطع کند.

وزیر خارجه آمریکا در این ارتباط گفته است که کشورش هیچ گونه خطری را علیه زیر ساخت های مخابراتی و عناصر امنیت ملی نخواهد پذیرفت.

پمپئو در ادامه همچنین افزوده که انعقاد توافق نخست وزیر ایالت ویکتوریای استرالیا با چین در زمینه طرح یک کمربند و یک جاده، بر توانایی ما بر حفاظت از ارتباطات مخابراتی شهروندانمان یا شبکه های امنیتی که برای ارتباطات دفاعی و اطلاعاتی به کار گرفته می شوند، تأثیر منفی خواهد گذاشت و لذا در صورت اجرایی شدن این توافق ما ارتباط خود را قطع خواهیم کرد و این کار را با جدیت انجام می دهیم.

مایک پمپئو همچنین مدعی شده که توافق مذکور میان یکی از ایالت های استرالیا و چین، توانایی حزب کمونیست چین را برای آسیب رسانی افزایش خواهد داد.

به موجب طرح یک جاده یک کمربند که براساس رونق و شکوه تجاری جاده باستانی ابریشم در آسیا طرح ریزی شده، شرکت های چینی برای سرمایه گذاری در طرح های زیرساختی و زیربنایی ایالت ویکتوریای استرالیا مشوق ها و وام های اقتصادی از دولت پکن دریافت می نمایند.

با این حال ایالت ویکتوریا، تنها ایالت استرالیا است که به شرکت های چینی مجوز سرمایه گذاری در طرح های زیرساختی را صادر نموده، هرچند دولت مرکزی استرالیا نیز با وجود عدم رضایت این قرارداد، اما اعلام نموده در صلاحیت دولت های فدرال مداخله نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1090

به "آمریکا به استرالیا نسبت به توافق با چین هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به استرالیا نسبت به توافق با چین هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید