ابطال 17 پروانه تولیدی در استان کرمان در نیمه اول امسال

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران/کرمان مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: در نیمه نخست سال جاری در راستای نظارت بر واحدهای تولیدی، خدماتی، محموله های صادراتی و وارداتی 727 بازرسی فنی اجرا شده، که در پی این بازرسی های پروانه 17 واحد تولیدی باطل شده و 28 مورد تعلیق داشته ایم.

ابطال 17 پروانه تولیدی در استان کرمان در نیمه اول امسال

اسماعیل عاقلی ظهر امروز 23 مهرماه در جلسه شورای استاندارد استان کرمان اظهار کرد: شعار امسال هفته استاندارد به عنوان حفاظت از زمین با استانداردها نامگذاری شده که به نگاه سازمان بین المللی استاندارد به اتفاقات استفاده از منابع انرژی برمی گردد و به موضوع استانداردسازی تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه استاندارد شامل یکسری ابزار و الزامات برای کاهش مضرات و آلودگی هاست، اضافه کرد: یکی از ابزارهای کاهش آلودگی ها که می تواند برای بقاء در بازار، رقابت و جذب مخاطب موثر باشد بحث استانداردسازی محصولات، فراوریات و خدمات است.

عاقلی توضیح داد: 508 پیشنهاد در زمینه تدوین و تجدیدنظر استاندارد به سازمان ملی ارائه دادیم که 48 مورد مصوب شد و 35 مورد از آنها در حال تدوین توسط همکاران ماست.

وی با اشاره به تجدیدنظر در 150 مورد از استانداردها اعلام کرد: 3130 نفر ساعت آموزش برای مدیران کنترل کیفیت و نظارت در امسال ارائه شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: در نیمه نخست امسال در راستای نظارت بر واحدهای فراوریی، خدماتی، محموله های صادراتی و وارداتی 727 بازرسی فنی اجرا شده، 526 مورد نمونه برداری و در نتیجه 63 پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر و تمدید شه است.

وی اضافه کرد: همچنین در پی این بازرسی های پروانه 17 واحد فراوریی باطل شده و 28 مورد تعلیق داشته ایم.

عاقلی توضیح داد: در بحث صدور پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها که با یاری سازمان جهاد کشاورزی اتفاق می افتد، شش مورد گواهی صادر نموده ایم و این فعالیت طی دو سال اخیر در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: همچنین در شش ماهه نخست امسال 2611 گواهینامه صادراتی برای محموله ها و 321 مجوز واردات صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: در زمینه کنترل و نا امن کردن بازار برای عرضه کالاهای غیراستاندارد بیش از 8000 مورد بازرسی در سال گذشته در سطح بازار صورت گرفته که 9.4 درصد عدم انطباق در نمونه هائی حتی با علامت استاندارد شاهد بودیم و در نیمه نخست امسال 613 مورد بازرسی و نمونه برداری اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه بعضا کالاهائی با علامت استاندارد جعلی عرضه می گردد، اضافه کرد: کد 10 رقمی زیر علامت استاندارد وجود دارد که قابل ارسال به سامانه پیامکی 10001517 است و مردم می توانند با این روش ارزیابی نمایند.

عاقلی اعلام کرد: در مجموع بازرسی ها در سطح بازار 350 مورد اخطار و تذکر به واحدهای فراوریی داده شده و 12 مورد توقف خط فراوری، 420 مورد توقیف و جمع آوری کالاهای غیراستاندارد صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1324

به "ابطال 17 پروانه تولیدی در استان کرمان در نیمه اول امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابطال 17 پروانه تولیدی در استان کرمان در نیمه اول امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید