اروپا خواهان عقب نشستن کره شمالی از برنامه تسلیحاتی اش شد

به گزارش اسلیم فا، پنج کشور اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل، امروز (سه شنبه) خواهان انجام اقدامات محسوس کره شمالی درخصوص عقب نشستن کامل و غیرقابل بازگشت از تسلیحات هسته ای و برنامه موشکی آن شدند.

اروپا خواهان عقب نشستن کره شمالی از برنامه تسلیحاتی اش شد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی اخیرا یک موشک بالستیک از پرتابه زیردریایی آزمایش کرد؛ به دنبال این موضوع، کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه، خواهان برگزاری نشست مذکور پشت درهای بسته شدند.

آزمایش موشکی مذکور، تحریک آمیزترین اقدام این کشور پس از شروع مجدد گفتگوها با آمریکا در سال 2018 به شمار می رود. طبق لایحه های شورای امنیت سازمان ملل، پیونگ یانگ نمی تواند از فناوری موشک های بالستیک استفاده کند.

کشورهای اروپایی عضو این شورا (که در مجموع 15 عضو ثابت و متغیر دارد)، آزمایشات موشکی کره شمالی را تضعیف ثبات و امنیت منطقه، و نقض صریح لایحه های شورای امنیت سازمان ملل خواندند.

نمایندگان این کشورها -از جمله بلژیک و لهستان- در بیانیه مذکور اظهار داشتند: نظارت شورای امنیت بر اجرای لایحه های آن لازم است. تحریم های بین المللی باید پابرجا بماند و به طور کامل و سختگیرانه اعمال شود.

کره شمالی، روز دوشنبه به آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، درخصوص مطرح کردن مسئله موشک های این کشور در شورای امنیت هشدار داد و اظهار داشت طرح این موضوع، تمایل ما به دفاع از حاکمیت مان را افزون تر می سازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 500

به "اروپا خواهان عقب نشستن کره شمالی از برنامه تسلیحاتی اش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا خواهان عقب نشستن کره شمالی از برنامه تسلیحاتی اش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید