از چیدن گردو تا مصدوم شدن، گردو چیدن به روش سنتی همچنان ادامه دارد

به گزارش اسلیم فا، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: یکی از روش های پیشگیری سقوط از درخت، استفاده از شیوه نوین سرشاخه کاری گردو است.

از چیدن گردو تا مصدوم شدن، گردو چیدن به روش سنتی همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار از ، دکتر حبیب الله معصومی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: گردوتکانی در شهریورماه شروع می گردد و تا انتها مهر ماه هم ادامه دارد که تا کنون یک نفر بر اثر سقوط از درخت در نهاوند فوت شده است، بعلاوه یک نفر در شهرستان نهاوند در روز گذشته مصدوم شده است که خوشبختانه این فرد آسیب جدی ندیده است.

او بیان نمود: یکی از روش های پیشگیری سقوط از درخت استفاده از شیوه های نوین از جمله سرشاخه کاری گردو است چرا که در این شیوه ازپرورش ارتفاع درخت کم و محصول آن چند برابر می گردد بعلاوه از بروز حوادث هنگام گردو تکانی جلوگیری می گردد.

معصومی با بیان اینکه استفاده از روش های سنتی برای گردو تکانی خطر آفرین است، توضیح داد:به جای روش های سنتی باید از دستگاه های تازه و به روز برای تکاندن درخت گردو استفاده کرد که در این شیوه شوکی به درخت گردو وارد شده و در کمتر از 30 ثانیه محصول آن به پایین درخت می ریزد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بعضی باغداران تصور می نمایند استفاده از این دستگاه ها برای چیدن محصول موجب خشک شدن درخت و یا کم بار شدن درخت در سال های آینده می گردد و این در حالیست که هیچ آسیبی به درخت نمی رساند.

اودر ادامه یاد آورشد: با توجه به آمار حوادث در گردو تکانی، تمام نیرو های اورژانس در حالت آماده باش هستند و در صورت بروز حادثه در اسرع وقت و با تجهیزات کامل در محل حادثه حاضر می شوند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1876

به "از چیدن گردو تا مصدوم شدن، گردو چیدن به روش سنتی همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از چیدن گردو تا مصدوم شدن، گردو چیدن به روش سنتی همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید