اصرار جانسون بر تعطیلی مجلس انگلیس

به گزارش اسلیم فا، در حالیکه دیوان عالی بریتانیا امروز در مورد قانونی بودن اقدام دولت انگلیس در تعطیلی مجلس این کشور حکم صادر می نماید، بوریس جانسون گفته از تصمیم خود برای تعلیق موقت مجلس صرفنظر نمی نماید.

اصرار جانسون بر تعطیلی مجلس انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، بار دیگر در جمع خبرنگاران گفت که اگر امروز (سه شنبه) دیوان عالی انگلیس، حکم تعطیلی مجلس بریتانیا را لغو کند، حاضر نخواهد بود، لغو تعلیق مجلس قبل از مهلت فعلی 31 اکتبر (9 آبان) برگزیت را کنار بگذارد.

بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتینک، نخست وزیر انگلیس در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: من می گویم که مجلس زمان زیادی برای آنالیز دقیق توافقی (برگزیت) دارد که امیدوارم بتوانیم انجام بدهیم (به توافق برسیم).

وی در خصوص عدم لغو حکم تعطیلی مجلس بریتانیا گفت: منتظر می مانم تا ببینم که دادگاه چه تصمیمی اتخاذ می نماید اما همانطور که قبلا هم گفتم، من معتقدم که دلایل درخواست برای سخنرانی ملکه حقیقتاً بسیار خوب است.

جانسون پیش از این گفته بود که تعطیلی مجلس یک امر ضروری بوده تا وی زمان داشته باشد برای سخنرانی 14 اکتبر ملکه انگلیس آمادگی به دست آورد.

وی همچنین به خبرنگاران گفت که هرگونه توافق با حزب نایجل فاراژ در خصوص احتمال برگزاری انتخابات را رد می نماید و قول داد که محافظه کاران برای به دست آوردن تمامی کرسی ها مبارزه خواهند کرد.

نخست وزیر انگلیس از 9 سپتامبر (18 شهریور ماه) مجلس انگلیس را به مدت پنج هفته و تا 14 اکتبر (23 مهرماه) تعطیل کرد و در توجیه این امر گفت که تعطیلی مجلس یک اقدام معمول برای آماده شدن برای جلسه جدید مجلس است.

جانسون برای تعطیل کردن مجلس به تأیید ملکه احتیاج داشت که چنین مجوزی را نیز دریافت کرد و این در حالی است که مخالفان این طرح مدعی هستند که وی احتمالاً ملکه را فریب داده تا راضی به تعطیلی مجلس گردد و در واقع جانسون در صدد است مانع مداخله نمایندگان مجلس در طرح وی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق گردد.

مخالفان برگزیت بدون توافق از زمان تعطیلی مجلس انگلیس تاکنون اقداماتی را در انگلستان و اسکاتلند برای به چالش کشیدن این اقدام جانسون انجام داده اند و هم اکنون 11 قاضی دیوان عالی بریتانیا در حال حاضر در حال آنالیز قانونی بودن تعطیلی مجلس انگلیس هستند.

طبق این گزارش، حکم دادگاه عالی بریتانیا امروز (سه شنبه) ساعت 10:30 صبح به وقت امروز اعلام می گردد.

از طرف دیگر، سخنگوی دولت انگلیس روز دوشنبه گفت که نخست وزیر انگلیس به دونالد تاسک رئیس شورای اروپا گفته است اگر بخواهید توافق برگزیت حاصل گردد، جنبش و انعطاف پذیری از سوی اروپا ضرورت دارد. (جزئیات بیشتر)

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

تحلیلگران بر این باورند در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد، با شوک مالی و سیاسی شدیدی روبرو خواهد شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 405

به "اصرار جانسون بر تعطیلی مجلس انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار جانسون بر تعطیلی مجلس انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید