افشای عامل اصلی برگشت خوردن هندوانه صادراتی ایران به ترکیه

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران: معاون وزیر جهاد کشاورزی برگشت خوردن بعضی از محموله های هندوانه صادراتی را تایید و اعلام نمود: محموله های برگشت خورده مشکل آفت زدگی و بهداشتی نداشته اند و بعضی کشورهای عربی با ایران سر ناسازگاری و نامهربانی دارند که ممکن است در تجارت محصولات کشاورزی تاثیرگذار باشد.

افشای عامل اصلی برگشت خوردن هندوانه صادراتی ایران به ترکیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، عباس کشاورز با بیان اینکه بعضی جریان های سیاسی حاکم در این زمینه مشکل ایجاد می نمایند، توضیح داد: بعضی کشورهای عربی با ایران سر ناسازگاری و نامهربانی دارند و ممکن است در تجارت محصولات کشاورزی نیز تاثیر گذار باشد؛ به عنوان مثال یکی از محموله های هندوانه صادراتی ایران به دلیل اینکه چند روز در مرز معطل شده و به اصطلاح ترش شده بود، کیفیت خود را از دست داد و به همین دلیل برگشت خورد؛ بنابراین این موضوع هیچ ربطی به آفت زدگی و سلامت محصول ندارد، چرا که هنداونه در فضای باز و در معرض نور خورشید که قرار گیرد ممکن است دچار این مشکل گردد.

وی اظهار کرد: برگشت خوردن هنداونه صادراتی ایران با ادعای سالم نبودن و آفت زده بودن این محصول کاملا متفاوت است، چرا که ممکن است به دلایلی بعضی از محموله های صادراتی هندوانه برگشت خورده باشد اما این موضوع ارتباطی به سلامت محصولات ندارد، چرا که همه آن ها با گواهی های بهداشتی تایید شده از سوی سازمان حفظ نباتات صادر شده اند.

کشاورز اضافه نمود: به عنوان مثال در بعضی محموله های صادراتی به دلیل بی دقتی صادرنمایندگان، کرم سرخرطومی هندوانه که البته عمر آن تمام شده و از بین رفته است روی پوست محصول اثراتی را به جا گذاشته بود اما همان محموله در آنالیز های مجدد از سوی سازمان حفظ نباتات هیچ مسئله ای ازنظر سلامت و آفت زدگی نداشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت توضیح داد: اگر این محصولات آفت زده هستند چگونه است که بسیاری از محموله های صادراتی این محصول به کشورهای مختلف از جمله ترکیه صادر می گردد و برگشت نمی خورد؟ حتی بسیاری از آن ها به وسیله ترکیه به کشورهای دیگر صادرات مجدد می شوند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1097

به "افشای عامل اصلی برگشت خوردن هندوانه صادراتی ایران به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای عامل اصلی برگشت خوردن هندوانه صادراتی ایران به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید