انتخابات پارلمانی زودتر از موعد 16 تیر در یونان برگزار می گردد

به گزارش اسلیم فا، بعد از شکست حزب نخست وزیر یونان در انتخابات پارلمانی اخیر اروپا و درخواست وی برای برگزاری انتخابات مجدد حالا رئیس جمهور این کشور با برگزاری انتخابات زودتر از موعد در 7 جولای موافقت نموده است.

انتخابات پارلمانی زودتر از موعد 16 تیر در یونان برگزار می گردد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، آلکسیس تسیپراس، نخست وزیر یونان حدود دو هفته بعد از شکست سخت در انتخابات پارلمانی اروپا حالا درخواست انتخابات مجدد را نزد پروکوپیس پاولوپولوس، رئیس جمهور یونان مطرح نموده و این درخواست مورد موافقت وی واقع شده است. این انتخابات پارلمانی در 7 جولای (16 تیرماه) برگزار می گردد.

تسیپراس دلیل این تصمیم خود را این طور عنوان نموده است که کشور یونان تازه از یک بحران مالی سخت خارج شده و به ثبات و نه به یک دوره مبارزات انتخاباتی طولانی مدت احتیاج دارد. رئیس جمهور یونان با این درخواست تسیپراس موافقت نموده است. بر اساس موعد مقرر قبلی انتخابات پارلمانی قرار بود در پاییز در این کشور برگزار گردد.

حزب سیریزای چپ گرای تسیپراس در 26 ماه می در انتخابات پارلمانی اروپا شکستی تلخ را تجربه نموده و حزب مخالف دموکراسی نوین با 9.3 درصد صعود و کسب 33.1 درصد آراء توانست در انتخابات پارلمانی اروپا موفقیتی چشمگیر را به دست آورده و به صندلی اول صعود کند. حزب سیریزا هم 23.8 درصد آراء شهروندان را کسب کرد.

همه نظرسنجی ها نشان می دهند که در ماه جولای در یونان یک تغییر دولت شکل خواهد گرفت. بر اساس آنالیز ها محافظه کاران با 10 درصد صعود رهبری را در دست خواهند گرفت.

عملکرد بد تسیپراس و حزبش درانتخابات پارلمانی اروپا از جمله به اقدامات ریاضتی سخت و اصلاحاتی ارتباط دارد که نخست وزیر در سال های گذشته اجرایی نموده است. محافظه کاران یونان حالا به شهروندان وعده داده اند که اوضاع مالی را بهبود بخشیده، مالیات ها را کاهش دهند و با بیکاری مبارزه نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 229

به "انتخابات پارلمانی زودتر از موعد 16 تیر در یونان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات پارلمانی زودتر از موعد 16 تیر در یونان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید